nybörjar hjälp tack(A)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
blad93
Elmoped

nybörjar hjälp tack(A)

Inlägg av blad93 »

Tjena!
Det är såhär att jag funderar på att byta bort min scooter mot en cross men är verkligen nybörjare på det.. :(
jag funderar på en peugeot xps har hört att kvaliteten är sådär men jag tycker den är grymt snygg! men vilken motor har den? har sökt men hittar ingenting om det :shock:
undrar också på vilka mopeder AM6 motorn sitter på, vet att Derbi har men från vilken årsmodell började dem med det?
Skulle vara grymt tacksam för svar :D
//Blad93
fax110
Gasres

Re: nybörjar hjälp tack(A)

Inlägg av fax110 »

blad93 skrev:Tjena!
Det är såhär att jag funderar på att byta bort min scooter mot en cross men är verkligen nybörjare på det.. :(
jag funderar på en peugeot xps har hört att kvaliteten är sådär men jag tycker den är grymt snygg! men vilken motor har den? har sökt men hittar ingenting om det :shock:
undrar också på vilka mopeder AM6 motorn sitter på, vet att Derbi har men från vilken årsmodell började dem med det?
Skulle vara grymt tacksam för svar :D
xps är snygga som du säger och det är inget fel på kvaliten och det sitter AM6 motor i dom och dett finns ingen Derbi med AM6 motor.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Derbi har sin egen motor db50 eller ngt sånt kommer inte ihåg vad de heter
Användarens profilbild
blad93
Elmoped

Inlägg av blad93 »

hahaha jaha tack :oops:
Är det derbis egna motor i deras crossar då? hur många växlar har dom
//Blad93
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

blad93 skrev:hahaha jaha tack :oops:
Är det derbis egna motor i deras crossar då? hur många växlar har dom
alla nyare mopeder typ efter 98/99 har 6 växlar (inte kina grejjer då)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

vill du AM6 (rekomenderar starkt denna motor :wink: ) så skall du köpa Rieju ! grymt skön och snygg moppe, sm lite lägre och mrx lite högre! :)

går som skållade grisar trimmat och det är mycket lätt att finna resetrvdelar till AM6.

skall du köra orginal och vill ha en stark mtoro skall du köpa Derbi då deras motor är väldigt stark orginal :) extreme är sm modellen och den är väldigt snygg motsatsen till extreme är x-race modellen
mrx och x-race modellerna kan man jämföra då båda är crossmodeller, och rrx och extreme kan man jämföra då båda är sm-modeller :D
Nyxorzz
Rieju_is_da_shit
Elmoped

Inlägg av Rieju_is_da_shit »

Så mycket som jag älskar Rieju måste jag nästan seja att du ska satsa på en yamaha om du vill ha en AM6
Bild
Användarens profilbild
Nagill
Svårstartad skrothög

Inlägg av Nagill »

köp inte Derbi om du vill ha AM6
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

xps e skit sköna att åka på ;P
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

fyller på med lite info ;)

Alla Derbi har derbis egna motor, den nya motorn ( efter 06 ) heter D50BO, sedan finns de dom äldre ( EBS050, EBE050 osv ).

Derbi har skitskön växellåda, särskilt den nya motorn ;) AM6 har ja hört många klagomål på då växellåderna inte är riktigt så bra...

I övrigt är motorerna lika. AM6 är lite mer "robust", den är mindre avancerad. Derbimotorn är lite mer avancerad. Båda har sina fördelar ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

Rieju_is_da_shit skrev:Så mycket som jag älskar Rieju måste jag nästan seja att du ska satsa på en yamaha om du vill ha en AM6
Så du sejer det?

Köp Derbi, 100 ggr skönare
Bild
Juggen
Elmoped

Inlägg av Juggen »

Vill du snyggaste moppen orginal så ska du nog köpa en Derbi DRD. Sjukt snygga:)
Användarens profilbild
hyper-RRX
Elmoped

Inlägg av hyper-RRX »

Juggen skrev:Vill du snyggaste moppen orginal så ska du nog köpa en Derbi DRD. Sjukt snygga:)
och sjukt dyra :P om du tänker Derbi drd pro 09 kostar väll 37-38 tusen
-1337-
Användarens profilbild
Eazy2k8
Elmoped

Inlägg av Eazy2k8 »

Beta rr sm ftw! snygga, AM6, går riktigt bra ostrypta och går o hitta en fin ganska billigt! och assköna att köra på bakhjulet med :)
Säv
Elmoped

Inlägg av Säv »

ReijuMrx skrev:vill du AM6 (rekomenderar starkt denna motor :wink: ) så skall du köpa Rieju ! grymt skön och snygg moppe, sm lite lägre och mrx lite högre! :)

går som skållade grisar trimmat och det är mycket lätt att finna resetrvdelar till AM6.

skall du köra orginal och vill ha en stark mtoro skall du köpa Derbi då deras motor är väldigt stark orginal :) extreme är sm modellen och den är väldigt snygg motsatsen till extreme är x-race modellen
mrx och x-race modellerna kan man jämföra då båda är crossmodeller, och rrx och extreme kan man jämföra då båda är sm-modeller :D
x-tream finns som sm och crossmodell :wink: x-race också... x-tream e väll den lite mer exklusiva??
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Säv skrev:
ReijuMrx skrev:vill du AM6 (rekomenderar starkt denna motor :wink: ) så skall du köpa Rieju ! grymt skön och snygg moppe, sm lite lägre och mrx lite högre! :)

x-tream finns som sm och crossmodell :wink: x-race också... x-tream e väll den lite mer exklusiva??
njae..extreme finns väl bara i sm?! :? har jag alltid vetat iaf.
Nyxorzz
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!

Inlägg av MinikeV »

Rieju, Yamaha DT, Beta RR, Peugeot XPS, MBK X-limit, har AM6 motorer, finns säkert många mer som jag glömt räkna upp men där har du de vanligaste ;)
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Säv
Elmoped

Inlägg av Säv »

ReijuMrx skrev:
Säv skrev:

Nepp :wink: kolla på typ denna http://www.blocket.se/stockholm/Derbi_S ... ?ca=12&w=3
The sandwich
Svårstartad skrothög

Inlägg av The sandwich »

Om jag var du så skulle jag ha en rrx! grymt sköna att köra väldigt stabila och man behöver inte göra mycket för att dom ska komma upp i hastigheter på ungefär 80.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Derbi är me goa och köra, sjukt bra kvalite också. :wink:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ReijuMrx skrev:
Säv skrev:

alla derbis sendor finns i både r och sm ;) Förutom drd evo tror ja... :P
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
The sandwich
Svårstartad skrothög

Inlägg av The sandwich »

bensinskalle skrev:
ReijuMrx skrev:
Säv skrev: x-tream finns som sm och crossmodell :wink: x-race också... x-tream e väll den lite mer exklusiva??
alla derbis sendor finns i både r och sm ;) Förutom drd evo tror ja... :P
jag tror inte heller att evo finns i r, aldrig sett det iaf :lol:
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

jag har både AM6 och en av derbis gammlare motorer och kan säga att AM6 är kanske lite lättare att meka =) tycker också att de flesta moppar med AM6 går bättre ostrypta en derbis, specielt bättre än dom Derbi med blindtarm som måste svetsas före den orkar varva =/
Bild
The sandwich
Svårstartad skrothög

Inlägg av The sandwich »

gör som jag säger nu så blir du nöjd! ;)
du går in på blocket och söker på Rieju rrx/mrx(gärna från 05)
du tittar runt lite och tar en som verkar lovande.
Du ringer och kollar ifall det är okej att åka och testa mopeden, mopeden kommer gå som en dröm eftersom att det är en Rieju(om han/hon inte har fuckat upp mopeden totalt)
sen prutar du lite och lastar på den på ett flak och kör hem den! :D
följer du dessa tips kommer du vara riktigt nöjd :P

LYCKA TILL!
Låst