Undrar hur snabbt en Derbi Senda skulle gå med:
* Giannelli 2T
* Ostrypt cdi
* Avstrypt luftburk
* 11/52 (kanske skulle vara bättre med 12/13-52?)
* munstycke ~85-90
Sen undrar jag också om det finns något bra membran som förbättrar gasresponsen till denna setup?
Sportluftfilter vet jag själv, men undrar om det finns något annat som jag skulle kunna köpa till moppen?
* Giannelli 2T
* Ostrypt cdi
* Avstrypt luftburk
* munstycke ~85-90
Sen undrar jag också om det finns något bra membran som förbättrar gasresponsen till denna setup?
Sportluftfilter vet jag själv, men undrar om det finns något annat som jag skulle kunna köpa till moppen?
ta helst 12 fram, 11 blir väldigt lågt
Går att pressa 85-90 med 12 eller 13 drev
Vilket membran du ska ta vet ja inte riktigt, men ta nåt som de inte står hyper på så blir de nog bra
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
* Giannelli 2T
* Ostrypt cdi
* Avstrypt luftburk
* munstycke ~85-90
ta helst 12 fram, 11 blir väldigt lågt
Går att pressa 85-90 med 12 eller 13 drev
Vilket membran du ska ta vet ja inte riktigt, men ta nåt som de inte står hyper på så blir de nog bra
-Metrakit Thrower
-Sportluft
-65-70cc (står så på internet)
-16,5mm
Vad tror ni?
Vilken cylinder och vilken drevning? Nödvändig info
Ändå sålt den nu, men uh, ja, fan, den där moppen går med rem till ett 10s drev, till bakdrevet som är... typ 54kuggars
Så ka nvara cpig utväxling :p
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
Gianneli 2t rör
11/52 drevning
Ostrypt cdi box, går det att komma upp i hastigethet utan att behöva strypa av CDIN?
60-80 svårt att bedöma när det gäller cdin
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Gianneli 2t rör
11/52 drevning
Ostrypt cdi box, går det att komma upp i hastigethet utan att behöva strypa av CDIN?
jag hade kört på en tyngre drevning om jag var du. dels för att den varvar ur skitlätt med den drevningen och dels för att du har varvspärr. dreva 13/52 och du kan få upp den i 85 med lite tur.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
rozzy79 skrev:tjenna skulle vilja veta hur fort min yamaha dt 50r -98 kommer gå med:
barikit 50cc (racing)
mk thrower
dellorto 17,5
95 munstycke
ostrypt insug
13-48 drev
85 ungefär med den drevningen =)
hh, lol min polare har bara thrower och den går i 85 med 13-53 drevning
rozzy79 skrev:tjenna skulle vilja veta hur fort min yamaha dt 50r -98 kommer gå med:
barikit 50cc (racing)
mk thrower
dellorto 17,5
95 munstycke
ostrypt insug
13-48 drev
85 ungefär med den drevningen =)
hh, lol min polare har bara thrower och den går i 85 med 13-53 drevning
Jaha? Kommer göra runt 85-90km/h ändå då den inte kommer varva något mer än din polare som bara har thrower. Ingen överdriven skillnad på den cylindern mot för original, spec inte med det röret