anmäl nu och sen anmäler du för bestående menmeanzick skrev:Lånar tråden lite, gick in i en skruv som stack ut från en bänk för 2 veckor sedan. Inte rört såret och nu ser det ut som ett ärr på 6-7 cm.
När kan man anmäla sånt här ?Eller hur länge ska man vänta ?
Hade vart kul att testa, pengar behövs alltid.
Samt, är det försent att anmäla ett stort ärr några år efter ? (=
Värt, kan ett känsligt ställe vara könet ?ReijuMrx skrev:anmäl nu och sen anmäler du för bestående menmeanzick skrev:Lånar tråden lite, gick in i en skruv som stack ut från en bänk för 2 veckor sedan. Inte rört såret och nu ser det ut som ett ärr på 6-7 cm.
Samt, är det försent att anmäla ett stort ärr några år efter ? (=![]()
ju närmare ansiktet/ känsliga ställen ärret är desto mer pengar.
eftersom såret e på låret så får dumeanzick skrev:Värt, kan ett känsligt ställe vara könet ?ReijuMrx skrev:anmäl nu och sen anmäler du för bestående menmeanzick skrev:Lånar tråden lite, gick in i en skruv som stack ut från en bänk för 2 veckor sedan. Inte rört såret och nu ser det ut som ett ärr på 6-7 cm.
Samt, är det försent att anmäla ett stort ärr några år efter ? (=![]()
ju närmare ansiktet/ känsliga ställen ärret är desto mer pengar.
Det långa ärret är på låret
klart du som kontakta domTuta skrev:jag har ett brännmärke från en ugn på handen, det är typ 3 cm långt och 1 cm brett, kan man få nått för det?Iofs har jag bara haft det i typ två månader men ändå, har sett likadant ut jättelänge.
Fy fan va grymt att få pengar för ärr, nu VILL jag slå mig och få mer ärr
ja jag har redan kontaktat försäkringen det var nästan det första vi gjordeJohanssons skrev:Jag tycker lätt att du ska skicka in det. Då får nånting mellan 10000-40000 och det är värt det, right?Li//3man^^ skrev:men va tror ni vad jag kan få för mittde e ca3-3,5 cm
det kan ju va så som bensinskalle sa att dem bara skiter i det men du kan ju försökamillegustafsson_ skrev:Lånar lite jag medJag blev nerslängd i en stubbe( xD ) när jag va liten kanske 8 år sen eller nått , ärret syns fortfarande tydligt och sitter över högra ögonbrynet , tror ni man kan få pengar även fast de är så pass längesen ?
jävlar va kasst vilket försäkringsbolag har du?chifen skrev:Har ett av historiens fulaste ärr på armbågen sedan den varit bruten (7cm långt och 2cm brett, det är 3 andra ärr på samma arm också från operationer (5cm, 3,5cm och 3,5cm av normal bredd) och jag är rörelserhindrad i armen nu och kan inte ha vänster handflata uppåt och är ganska instabil också då det inte sitter som det ska där inne i armbågen och det knakar och jävlas
pengar för det = 0sek. Att vara oförsäkrad är alltid kulSpeciellt med tanke på alla andra skador jag också har och att jag skadar mig jävligt ofta dessutom. T ex förra sommaren bröt jag handleden, fortfarande lite men från det då de var ett ganska elakt brått så det knäpper och är inte helt stabilt där och nu har jag slitit av ett ledband i fotleden, eftersom ledbandet är helt avslitet så är chansen ganska stor att det aldrig läker och jag kommer vara känslig för att kliva snett resterande delen av livet. Pengarna för det är ju också givetvis 0kr =)
Har en del ledproblem som kommit på senare år också, det knakar, skrapar och knastrar i lederna, jag får ont och går inte att belasta riktigt samt att det glappar lite för mycket på för många ställen och höger axeln brukar kunna ha tendens att ligga på gränsen att hoppa ur led av någon anledning när jag sträcker mig på vissa sätt. Ledproblemen klarar jag mig undan någorlunda nu eftersom jag tränar ganska mycket och har bra grunmuskulatur och styrka samt käkar omega3 men problemen kvarstår ju och försäkring har man ju inget att tjäna på där heller
Vad tycker ni om det då? Att vara försäkrad är överskattat
men dom kommer nog säga att det måste läka typ ett år sen ska du skicka in bilderReijuMrx skrev:klart du som kontakta domTuta skrev:jag har ett brännmärke från en ugn på handen, det är typ 3 cm långt och 1 cm brett, kan man få nått för det?Iofs har jag bara haft det i typ två månader men ändå, har sett likadant ut jättelänge.
Fy fan va grymt att få pengar för ärr, nu VILL jag slå mig och få mer ärr
EU eller 30-moppe?felle95 skrev:hej har en fråga om försäkringar och det är så här att min moppe har en halvförsäkring som är tecknad i ett år och nu efter någon månad med moppen har jag tröttnat på att bara gasa och vill köpa en cross moppe istället men hur gör man med försäkringen på den moppen jag har nu kan man bara ändra så det sår en annan moppe i papperna eller måste man teckna ny försäkring till den nya moppen då ?