Jo, jag har kört bil lite grann för länge sedan med manuell växel... men det är skillnad mellan bil och MC... Kanske inte så svårt trots allt...jogat skrev:det är körning och teori. jag tror att man måste köra med manuel växel.
om du aldrig har växlat på en moped eller liknande så är det nog dags att börja träna
platser vettefanDredde skrev:Hur mycket kostar ett lättviktar kort då? Finns det några tips om bra platser att ta det på i stockholm?
Gå in på korkortsportalen.se och leta reda på ansökningsformulär som du kan skriva ut.Dredde skrev:Okej Schysst, tack!!
Vad gäller vid övningskörning? Måste man gå nån sorts kurs? Min farsa har MC körkort räcker det, är det bara ut och övningsköra för oss?
Dredde skrev:Okej Schysst, tack!!
Vad gäller vid övningskörning? Måste man gå nån sorts kurs? Min farsa har MC körkort räcker det, är det bara ut och övningsköra för oss?
nej han du övningskör med ska ha haft mc kort i x antal år, de står i teoribokenkallepalle skrev:Dredde skrev:Okej Schysst, tack!!
du måste ju ansöka om körkortstillstånd för a1. det där med övningskörning, jag har för mig att de e bara ut och köra. finns bara ett krav och det är att den du övningskör med ska ha mer kräm i sin hoj. (har för mig att de bara e det iaf)