Dom ska ju typ ta bort traktorkort och sen ska man få köra det på eu-moppe körkortet som kommer i oktober. Men jag som redan har förarbevis är inte särskilt sugen på att betala typ 5000 för att gå eu-kurs igen..
Finns det något annat sätt man kan ta det på efter 1 oktober eller när det är? fyller inte 16 innan och bor i radhus så dispens kan nog bli svårt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
ligger i med epan nu har plockat ner den och bytt bärarm, riktat innerskärm och skärmen sen fixat en ny front och kapat upp rost i ramen och bytt ut plåten å sen måla jag på det idag
TobbaN skrev:Kan man få upp en Duett i 195km/h ........?
självklart. men då ska du inte ha någon spärr. och gärna en lite större motor tex b20 elr något. ingen klen b16
Okej, var nämligen att en kompis pappa berättade det när vi stod och prata med han här om dan (Att hans epa i ungdomen gick så snabbt). Har ingen koll på hur Epor går, så jag tyckte det lät lite snabbt
Tyckte han prata på att han hade nån Amazon-bakaxel eller nåt.
Det var som fan, att Epor går så snabbt
hade jag ingen aning om
TobbaN skrev:Kan man få upp en Duett i 195km/h ........?
självklart. men då ska du inte ha någon spärr. och gärna en lite större motor tex b20 elr något. ingen klen b16
gör inga 195 med b20 heller kan jag säga dig^^
okej haha jag gissade bara lite kan typ inget om volvomotornummkrena vad ska man ha för låda då? är m40 bra? xd. vet bara att en polare har b20 å m40 låda i sin mazda
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:
gör inga 195 med b20 heller kan jag säga dig^^
okej haha jag gissade bara lite kan typ inget om volvomotornummkrena vad ska man ha för låda då? är m40 bra? xd. vet bara att en polare har b20 å m40 låda i sin mazda
MarcusAndersson skrev:haha , du får inte upp en duett i 195 kan jag berätta för dig
Det behövs en finfin 740 till det.
haha konstigt med större motor å värre växellåda men själv har man åkt i 155 km/h med en kompis 145a med b18 och m40 låda, det varvade kan ja lova men en 740 har ju större motor b230 och m47an som oftast sitter i 740 är ju för de första större, kraftigare och har 5 växlar så en 740 gör lätt 195 km/h på 5an
gött med skolavslutning idag tog traktorn till skolan i karlstad som ligger kanske 2,5 mil från där ja bor så de var kul var rätt najs å crusia runt i stora staden haha bor ju typ i en liten by så ;D
haha kände mej tvungen å ta kort här haha min kompis som står mot polis bilen x)