Problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
genze
Elmoped

Problem

Inlägg av genze »

Rieju Rrx: Hej, blev tagen för att ha dragit pluggen :S
Och var tvungen att sätta i pluggen igen för föräldrarna, har ju en Rieju rrx sm, och den är sjukt dålig i allt original, måste köra på 3-4 i minsta uppförsbacke, och toppar ca 46 på rak sträcka, vad finns det jag kan göra för att den ska gå snabbare utan trim? Funderar på att sälja den och köpa kinavespa ist...

vad tkr ni ?

mvh/ genze
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Utan att ta bort strypningar så finns det inte ngt att göra för att din moppe ska gå fortare. :? :(
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Kinamoppar kan i bland vara bra val eftersom att många av dem går bra i topphastighet, med verkligt tråkiga i accet, men i motvind och uppförbackar lovar jag att du bara drömmer om trimma om nätterna när du sover om du köper kinamoppe.
Sedan kan jag tala om att de också är av de mest urusla kvalitet och du får laga och fixa ständigt.

Jag vet inte om alla kina är lika kassa i tanke på kvalitet, men Botian är i allafall. :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Dreva om den så den blir starkare. :)
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av eggi »

jag borrade min plugg med lite större borr så den toppade 60 på mätarn med gött ax :P
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

borra ett bra hål i pluggen sen dreva ner den så får du ett bra axx och en laglig toppfart byt även upp munstyke någon storlek är alltid snålt ställda orginal.. elr så pluggar du ur den igen å skiter i att bli tagen..
Låst