Ledsen att säga men..eminemin skrev:asså är jag den enda som kan toppa 63 orginal med en Rieju? och ~75 i nedförsbacke?
Jag mätte med GPS, ne men den är inte helt orginal för att förra ägaren hade inte pluggen så jag köpte en ny plugg från cykelkraft och den pluggen var felsvetsad, så att det var 2 hål i pluggen istället för 1 x)TobbaN skrev:Ledsen att säga men..eminemin skrev:asså är jag den enda som kan toppa 63 orginal med en Rieju? och ~75 i nedförsbacke?
Alla orginal moppar går inte över 52km/h. (Gäller bara EU moppar)
RRX mätarna går lite fel, det vet jag själv, eftersom min också gick åt h*lvete
Antingen så är mätarn fel (det är den i vilket fall)
eller så har typ du, eller förra ägaren drevat den eller liknande, kanske uppborrad plugg men jag vet inte.
Säker på att den inte är drevad?
11 är orginal.
Jaha, men då är det inte konstigteminemin skrev:Jag mätte med GPS, ne men den är inte helt orginal för att förra ägaren hade inte pluggen så jag köpte en ny plugg från cykelkraft och den pluggen var felsvetsad, så att det var 2 hål i pluggen istället för 1 x)TobbaN skrev:Ledsen att säga men..eminemin skrev:asså är jag den enda som kan toppa 63 orginal med en Rieju? och ~75 i nedförsbacke?
Alla orginal moppar går inte över 52km/h. (Gäller bara EU moppar)
RRX mätarna går lite fel, det vet jag själv, eftersom min också gick åt h*lvete
Antingen så är mätarn fel (det är den i vilket fall)
eller så har typ du, eller förra ägaren drevat den eller liknande, kanske uppborrad plugg men jag vet inte.
Säker på att den inte är drevad?
11 är orginal.
gileran har et annant rör än Senda med en större plugg. alltså mindre diameter på hålet och dom går riktigt dåligt orginal. iaf den jag provkörtbensinskalle skrev:Jepp rcr är en DerbiSäv skrev:Ofta??:Okallepalle skrev:rcr = skitslöa orginal. då går rrx bätttre.
EDIT: de är väll väl derbis med andra kåpor
Och sendor går riktigt bra original faktiskt
Sant.kallepalle skrev:gileran har et annant rör än Senda med en större plugg. alltså mindre diameter på hålet och dom går riktigt dåligt orginal. iaf den jag provkörtbensinskalle skrev:Jepp rcr är en DerbiSäv skrev: Ofta??:O
EDIT: de är väll väl derbis med andra kåpor
Fan ja hade för mig att de va samma rör o insugTobbaN skrev:Sant.kallepalle skrev:gileran har et annant rör än Senda med en större plugg. alltså mindre diameter på hålet och dom går riktigt dåligt orginal. iaf den jag provkörtbensinskalle skrev: Jepp rcr är en Derbi
Har det inte att göra med otroligt litet insug också?
Min kompis Gilera H@K gick dåligt med underliggande, kanske 70-75 eller nåt.
Och det var ett för j*vla litet insug han hade på den orginal.
Kan det "strypa" ner effekten, det vill säga?
Är det inte xtream som har skit dåligt elsystem och att alla lampor och blinkers skakar sönder + hård sadel eller som en sa "När man kör på höga varv så känns det som man blir ordentligt påsatt i röven"kallepalle skrev:xtreamen går bättre orginal. sitter en mycket lättare drevning och ingen avgasplugg.DerbiSM skrev:Kör på Derbi Senda.![]()
Dem går sjukt bra orginal tycker jag.
de är stenhårt skitsnack, haft både en x-treme som jag åkte 3 mil dagligen med, och sedan en drd pro som jag också körde 3mil/ da med samt tortera ganska ordentligt, de enda ja lyckades ha sönder var motorneminemin skrev:Är det inte xtream som har skit dåligt elsystem och att alla lampor och blinkers skakar sönder + hård sadel eller som en sa "När man kör på höga varv så känns det som man blir ordentligt påsatt i röven"kallepalle skrev:xtreamen går bättre orginal. sitter en mycket lättare drevning och ingen avgasplugg.DerbiSM skrev:Kör på Derbi Senda.![]()
Dem går sjukt bra orginal tycker jag.
årsmodell?bensinskalle skrev:de är stenhårt skitsnack, haft både en x-treme som jag åkte 3 mil dagligen med, och sedan en drd pro som jag också körde 3mil/ da med samt tortera ganska ordentligt, de enda ja lyckades ha sönder var motorneminemin skrev:Är det inte xtream som har skit dåligt elsystem och att alla lampor och blinkers skakar sönder + hård sadel eller som en sa "När man kör på höga varv så känns det som man blir ordentligt påsatt i röven"kallepalle skrev: xtreamen går bättre orginal. sitter en mycket lättare drevning och ingen avgasplugg.
Men fifan bekväma var båda två och elsystemet var de minsta bekymret ^^