Jag får antagligen snart trimma och undrar vad det är för skillnad mellan Metrakit Thrower och Giannelli 2T?
Vet att giannellit är högvarvigt och Mk:t är lågvarvigt men jag undrar andra saker som t.ex:
* Vilken låter minst
* Vilken som ger bäst axx/toppfart
* Vilken av dom som är bäst för vardaglig körning
* Vilken av dom som sliter minst på motorn (Obs, ska bara ha effektrör då)
Jag får antagligen snart trimma och undrar vad det är för skillnad mellan Metrakit Thrower och Giannelli 2T?
Vet att giannellit är högvarvigt och Mk:t är lågvarvigt men jag undrar andra saker som t.ex:
* Vilken låter minst
Tack!
skillnaden ligger i varv och kvalité ja
Tror att ljudnivån är ganska jämn mellan rören vad ja vet
Giannellit äger i både acc och topp
I vardaglig körning spelar de inte så stor roll, båda är trimmrör men de ena på lägre varv, de kommer vara likadant att köra med båda ungefär. Men giannellit vet ja iaf går relativt bra på lågvarv för att vara ett högvarvigt rör
I teorin så skulle thrower slita mindre eftersom de ligger på lägre varv, men de är ingen mätbar skillnad. beror på hur du kör
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
* Vilken låter minst
Tack!
skillnaden ligger i varv och kvalité ja
Tror att ljudnivån är ganska jämn mellan rören vad ja vet
Giannellit äger i både acc och topp
I vardaglig körning spelar de inte så stor roll, båda är trimmrör men de ena på lägre varv, de kommer vara likadant att köra med båda ungefär. Men giannellit vet ja iaf går relativt bra på lågvarv för att vara ett högvarvigt rör
I teorin så skulle thrower slita mindre eftersom de ligger på lägre varv, men de är ingen mätbar skillnad. beror på hur du kör
Holma skrev:Hej funderar på att köpa ett nytt avgassystem till min moped en Yamaha DT50R-04 och jag undrar om någon har ett bra tips på ett system. Vill inte ha ett som låter alldeles för mycket. (grannarna blir inte så glada då)
Vill du ha ett lågvarvigt och tyst så är ju leovince v6 the way to go Sämre med högvarviga och tysta men ett Hebo bufanda sitter ju inte fel på dtn
Men låter den så jätte mycket om man packar ljuddämparen? alltså Hebo röret
Holma skrev:Hej funderar på att köpa ett nytt avgassystem till min moped en Yamaha DT50R-04 och jag undrar om någon har ett bra tips på ett system. Vill inte ha ett som låter alldeles för mycket. (grannarna blir inte så glada då)
Vill du ha ett lågvarvigt och tyst så är ju leovince v6 the way to go Sämre med högvarviga och tysta men ett Hebo bufanda sitter ju inte fel på dtn
Men låter den så jätte mycket om man packar ljuddämparen? alltså Hebo röret
De hjälper inte så mycke att packa om ljuddämparen, beror mycke på diametern och längden på innerröret i ljuddämparen... Bara om originalullen är skitdåligt packad så märker man mycke skillnad, men de kan vara lurigt att packa ullen ordentligt själv också
Live slow - Die whenever
ett överliggande rör till ORGINAL cylinder. inte tk eller Hebo bufanda och det ska passa en Rieju spike 05, alltså rundrörsram. och det ska vara högvarvigt
Frukt Soda skrev:ett överliggande rör till ORGINAL cylinder. inte tk eller Hebo bufanda och det ska passa en Rieju spike 05, alltså rundrörsram. och det ska vara högvarvigt
Tack i förhand
giannelli, enda ja kan på rak arm som borde finnas till din moppe
Live slow - Die whenever
Förresten när jag funderar så Mk thrower hur ser fästet ut till ljuddämparen alltså hur många bultars fäste är det? är det 2 eller? Står varken på cykelkraft och på Ts så finns det inte till dt..
Holma skrev:Förresten när jag funderar så Mk thrower hur ser fästet ut till ljuddämparen alltså hur många bultars fäste är det? är det 2 eller? Står varken på cykelkraft och på Ts så finns det inte till dt..
mellan ljuddämparen och mellanröret som jag tror du menar är de inga . det är liksom en sån blå gummi sak du sätter på bara
jimmyskoglund skrev:någon som vet vad SP står för?
super power ^^
haha nerå, vet faktiskt inte va de betyder...
angående SP. Min kompis kom till skolan idag och sa "Jag drar dig nu"
Och jag hatar när folk håller på så..
Min moppe har följande setup:
Rieju RRX:
16mm Dell'Orto @ 112 munstycke, (perfekt bestyckad)
13/52 drev. (2 kugg större än orginal)
Sportluftfilter.
Metrakit Thrower.
Han moppe har:
Gilera SMT:
Metrakit SP..
Resten är orginalt.
Kommer han att dra mig? Min gör 90km/h uppmätt med GPS.
jimmyskoglund skrev:någon som vet vad SP står för?
super power ^^
haha nerå, vet faktiskt inte va de betyder...
Rieju RRX:
Sportluftfilter.
Metrakit Thrower.
Han moppe har:
Gilera SMT:
Metrakit SP..
Resten är orginalt.
Kör han med original munstycke och drevning?
Han kommer nog garanterat dra dig så länge han har bestyckat om förgasaren och bytt drev, både i acceleration och toppfart. Röret varvar längre och är vassare. Hata om du vill, så är fallet Han kanske inte kan köra istället och du vinner.
Rieju RRX:
Sportluftfilter.
Metrakit Thrower.
Han moppe har:
Gilera SMT:
Metrakit SP..
Resten är orginalt.
Kör han med original munstycke och drevning?
Han kommer nog garanterat dra dig så länge han har bestyckat om förgasaren och bytt drev, både i acceleration och toppfart. Röret varvar längre och är vassare. Hata om du vill, så är fallet Han kanske inte kan köra istället och du vinner.
Munstycke borde han ha bytat
Men drevningen tror jag inte han har brytt sig om..
Vet inte de... Han kör ju smt med derbimotor och Derbi är ju snäppet vassare............
Haha ^^ Ne men har han inte bytt drevning och den är låg ( originaldrev brukar ju vara låga ) så accar han kanske ifrån dig en aning men förlorar på toppfart...
Live slow - Die whenever
bensinskalle skrev:Vet inte de... Han kör ju smt med derbimotor och Derbi är ju snäppet vassare............
Haha ^^ Ne men har han inte bytt drevning och den är låg ( originaldrev brukar ju vara låga ) så accar han kanske ifrån dig en aning men förlorar på toppfart...
Tja, ja har funderingar på att införskaffa ett tk dos salidos men ja har letat runt och de verkar vara så att twostroke.se är i stort sett de ända stället där dom har som passar rrx sm, och den är ju pluggad, är de en strypning som går att ta loss lätt eller är den svetsad, eller om det går att få det utan strypning helt? mvh
pifflan skrev:Tja, ja har funderingar på att införskaffa ett tk dos salidos men ja har letat runt och de verkar vara så att twostroke.se är i stort sett de ända stället där dom har som passar rrx sm, och den är ju pluggad, är de en strypning som går att ta loss lätt eller är den svetsad, eller om det går att få det utan strypning helt? mvh
Jag tror inte du kan beställa Dos salidos Ostrypta men det är väldigt lätt att bå bort pluggen. Den är fastsvetsad men de går antingen borra upp den eller ta en hammare och en platt skruvmejsel o banka på svets punkterna ( försiktigt )
pifflan skrev:okej men vart sitter strypningen då? man behöver inte öppna röret då alltså?
Den sitter i mynningen, Precis i öppningen i röret där man stoppar in de i cylindern , Du behöver absolut inte öppna röret Och att säga att TK är skit kasst är överdrivet , De funkar hur bra som helst
Edit: MEN, de finns såklart bättre
Senast redigerad av Robiin937 den 13 juni 2009, 16:21, redigerad totalt 1 gånger.