Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
OKej, tändstiftet är helt nytt och ser bra ut
Luftfiltret tog vi den och kollade de och gjorde rent men går lika dant.
Kan det vara p.g.a kickdrevet den bara stängs av helt plötsligt, låter lite konstigt ?
Men om orginal är 55 och jag har 65 nu? alltså det låter ologiskt att den ska stängas av bara för att munstycket är för litet den borde gå annars oxå ju men rätta mig om jag har fel, någon annan som vet vad det kan vara för fel ?
freidow skrev:Men om orginal är 55 och jag har 65 nu? alltså det låter ologiskt att den ska stängas av bara för att munstycket är för litet den borde gå annars oxå ju men rätta mig om jag har fel, någon annan som vet vad det kan vara för fel ?
Jag har orginal munstycke + effektrör,
Den dör när man når 70, eller om man har legat och maxxat lite.. men då släpper jag gasen, låta den komma ner i varv lite sedan går den igång igen. såå,..
Jag vet Men den skär inte eftersom jag är pro l33t ub3r!! haha nej men jag skall byta upp, måste bara fixa luftfilter också har 90 munstycke, effektrör + sportflitfer då blire braoo,
3g vikter är ju på tok för lätt till ett zx rör kan jag ju säga. byt till 4-4,5g.
men det är inte det som gör att den stänger av sig. ett anligt fel också är att de ligger skit i slangar/ att vaccumpumpen börjar lägga av. på en kinamoppe jag har mekat med så letade vi i flera timmar innan vi hittade felet varför den inte fick bensin. om man tog av bensinslangen som leder ner bensinen till förgasaren så spottade den ut hur mycket bensin som helst. men direkt man satt tillbaka slangen så hände inget. det visade sig att pumpen var för klen. bensinslangen gick i en båge uppåt och sen ner. då orkade inte pumpen. så prova korta bensinslangen också.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Jag minns att jag hadde ungefär samma problem med min Furia. Jag hadde precis renoverat den en aning efter 3 år i ett förråd. Jag kunde köra full gas i kanske en 15 min sen dog den. Dog den en gång så dog den hela tiden. Felet var att chocken hadde fastnat och så var det var något hål i förgasraen( Vet ej vad det heter) Som var igentäppt. Så om du är riktigt desperat så kan du alltid ta loss förgasarn och kolla
Okej men vi har satt i ett 70 munstycke nu och det borde inte vara några problem med munstycket, och bensinslangen är redan nästan för kort så kan inte vara det felet men hur vet man om vaccumpumpen är trasig då? kan man kolla det på något sätt ?
men jevla noob, när man trimmar byter man först och främst munstycke. och man börjar med stort och arbetar sej neråt tills den slutar 'bluddra' på högsta varv !
beckstroem skrev:När man trimmar byter man först och främst munstycke. och man börjar med stort och arbetar sej neråt tills den slutar 'bluddra' på högsta varv !