Kan man tabort lådan, utan att byta ut den? alltså, funkar det?Extreme16 skrev:varvskyddet sitter ju i cdin, (tändspolen) nästan helt säker på det, kan inte säga nåt till 100 då jag inte vet hur din moped är men:P
Följ tändkabeln som sitter på tändstiftet. Sedan kommer du nog fram till en lite låda. Den lådan kan du byta ut, om de nu finns nån spärr där. Med t ex en trimm cdi.
cdin måste du ha kvarDerbikakan skrev:Kan man tabort lådan, utan att byta ut den? alltså, funkar det?Extreme16 skrev:varvskyddet sitter ju i cdin, (tändspolen) nästan helt säker på det, kan inte säga nåt till 100 då jag inte vet hur din moped är men:P
Följ tändkabeln som sitter på tändstiftet. Sedan kommer du nog fram till en lite låda. Den lådan kan du byta ut, om de nu finns nån spärr där. Med t ex en trimm cdi.
Coolt:D jo, det är ju inte min TzR, ska kolla med honom om han e intresserad:D:DExtreme16 skrev:nej, du måste ju ha den för tändningen
Men på vissa lådor kan man strypa av dem genom att borra m.m.
Dock inget jag rekomenderar då man helst vill ha kvar orginal delarna?
Bättre att köpa en ny cdi.
Btw vad för tändsystem har du?har en Mk cdi liggandes, nästan helt ny använde den cirka 5mil innan jag bytte till Polini systemet.