Tack för svaren! Jag har kliat mig i huvudet och enda anledningen att jag inte plockat loss den är att jag har en kompis som har en begagnad 19mm vi måste modifiera för att få dit. Vill helst inte åka med öppet filter precis på förgasaren. Byggt hojen att vara så tyst som bara är möjligt.
Första varvet jag körde med den efter klippning var 1km. Den gick inte så bra men den var kall.
Körde en långsväng 2 mil i sträck igår. Den gick så dåligt att det var läskigt för den var som en kall motor hela tiden samtidigt som den inte svarade på gaspådrag.
(17.5 Dellorto, malossi filter i burken, 74munstycke och en 70cc Polini stål med Sito rör)
Gick upp för ett par dagar sedan från 66 till 74 munstycke och märkte ingen skillnad varken i prestanda, förbrukning. Enda var att det var lite bättre gasrespons men vi pratar inte som skillnaden mellan natt och dag och den var inte dålig från början.
Nu har jag en hoj som går som nåt ur en Åsa Nisse film, rökpuffar, den laggar i två sekunder när man gasar, symptom på symptom som samtidigt överlappar och tar ut varandra så jag har ingen aning. Sen har jag precis så mycket bensin kvar att jag klarar mig till bensinmacken (om jag har tur).
Jäkligt trist läge!
Har jag klippt fel kablar?
Termostaten de ville sälja ser ut som en tändhatt
http://www.sip-scootershop.com/Products ... APHVB.aspx
Sitter en (nästan!!) likadan på min förgasare
http://www.sip-scootershop.com/Products ... 175mm.aspx
Det går en en kabel från kabelhärvan som jag gissar ger 12V
Den delar upp sig i två delar
Först en svart och en gul till tändhatten man ser i första länken.
Sen en till kabel och har två svarta sladdar (?) som går in i en sexkantig lång skruv på motsatt sida.
Jag klippte dem till termostaten. Lustigt nog gick inte hatten att dra av. Dellorto har tre stycken 17.5 förgasare bara på SIPs hemsida.
min version fungerade med den som jag länkat sa dem men jag tror det var en kvalificerad gissning som visade sig vara fel för jag drog för kung och fosterland och fick inte loss skiten så det var därför jag klippte.
Klippte jag fel kablar eller har choken låst sig fullt eller i fel läge?
Fan jag vill ut och åka!!
Stort tack till den som knäcker gåtan för den drar fortfarande 1.1L milen och rödlampan lyser så jag är inne på reserven nu.