hej har en Rieju drac -02 med en kopia på original förgasare sportluftfilter,65 i munstycke och Metrakit Thrower men den gör bara 70 med drevning på 11/56. varför går den bara 70?
och munstycke byte är ju inte den enda instälningen man kan optimera på sin fögg! testa med 75strl och sen finjustera luftskruven osv för perfection =)
menar du den som sitter i membranet? om du menar den så gör den inget, den finns med på dom riejur dom säljer utanför sverige också! alltså fabriks ostrypta modellerna! och på vissa reservdels kataloger heter den något liknande "bensinriktare" elr nått på engelska då!
Fireking skrev:hej har en Rieju drac -02 med en kopia på original förgasare sportluftfilter,65 i munstycke och Metrakit Thrower men den gör bara 70 med drevning på 11/56. varför går den bara 70?
ta typ 80's munstycke och borra några till hål i luft burken typ så att du totalt har 7-8 hål brukar bli bra sen ställer du inte luft skruven. gör hålen ungefär lika stora som orginal hålen.
du kan även ha massa hål som är igen satta med små plast pluggar ta bort dom.
beror väl på drevningen men kanske runt 70kmh om du har tur? vet inte mycket om gamlare drac men polarens drac 05 så fick 80kmh i mätaren och det är väl nära 70kmh skulla jag gissa
EDIT: sry, trodde du hade bara dragit pluggen men med MK så går den väl runt 80kmh kanske? det är ju inte något värsting rör så...
Notn4 skrev:menar du den som sitter i membranet? om du menar den så gör den inget, den finns med på dom riejur dom säljer utanför sverige också! alltså fabriks ostrypta modellerna! och på vissa reservdels kataloger heter den något liknande "bensinriktare" elr nått på engelska då!
noobnoboobob,,, han menar väll inte bensin spridaren! klass2 dracarna e strypta i början i insugset till 10mm.. så snacka inte skit
och de där med munstycke variar?! jag har 58muns i min urpluggade drac och de verkar nästan perfekt. när jag hade 76 blöddrade min också
Notn4 skrev:menar du den som sitter i membranet? om du menar den så gör den inget, den finns med på dom riejur dom säljer utanför sverige också! alltså fabriks ostrypta modellerna! och på vissa reservdels kataloger heter den något liknande "bensinriktare" elr nått på engelska då!
noobnoboobob,,, han menar väll inte bensin spridaren! klass2 dracarna e strypta i början i insugset till 10mm.. så snacka inte skit
och de där med munstycke variar?! jag har 58muns i min urpluggade drac och de verkar nästan perfekt. när jag hade 76 blöddrade min också
vilken jävla mogen idiot du är då men han sa inget om att han menade spridaren eller nån jävla 10mm strypning, och min polares klass 2 hade ingen strypning där men kanske bara på dom gamlare andra klassare ;D
och vi talar om effektrör här och inte urpluggad så de att din blöddrade med 76 är väl inte så konstigt (fast min AM6 kräver minnst 88 ostrypt bara för att starta)
men som sagt jag vet ej mycket om dom gamlare dracs =/ har bara mekat lite me 05an... men att man blir kallad "noob" för att man försöker hjälpa nån är väll lite onödigt?
det är så att moppen är cp.. det är så att gas vajern släpper och den varvar för fullt. så gasen hakar sig på full gas. vet inte vad jag ska göra kan någon hjälpa mig?
Min polares Rieju RRX har setup:
Org luftburk, 104 munstycke.. urpluggat orginal rör. Bara detta, power upp förgasare och sånt, toppar runt 95.
Drevning: 13 fram o orginal bak tror de är typ 52-54 eller något.
Kedjan passade perfekt för denna drevning(Har varit med om at kedjan blivit för kort, men detta passade).
Org luftburk, 104 munstycke.. urpluggat orginal rör. Bara detta, power upp förgasare och sånt, toppar runt 95.
Kedjan passade perfekt för denna drevning(Har varit med om at kedjan blivit för kort, men detta passade).
HAHAHA, 95km/h
Joo om de ändå hade vatt så. Hade man bara behövt köpa ett munstycke sen har man en moppe som gör 95 men icke