Sandgren94 skrev:En fråga.... Hur många har lyckats lura snuten med blackbox(JA) Vilka Har blivit Påkommen med blackbox(NEJ)
Jag har satt balckbox på min, och det är helt värdelöst. Går ju fan inte ställa inm, moppen går som skit och om polisen inte märker det är dom fan dumma i huvudet...
de va inte jag och de va inte snuten men en som ja känner så blev tagen med trim och när han skulle besikta moppen för att få sin reg skylt så hade han kvar trimmet men lade dit en blackbox. det funkade för nu har han moppen besiktad
själv blev jag tagen med giannelli och då la jag på boxen men snuten testade aldrig moppen, men dom sa inget när jag skörde iväg med helt bluddrande moppe ^^
kul när man ska nå knappen också-,- ta istället isär instrumentpanelen och sätt den bakom tex tutknappen eller något. mycket bättre (alltså knappen inte själva boxen)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:kul när man ska nå knappen också-,- ta istället isär instrumentpanelen och sätt den bakom tex tutknappen eller något. mycket bättre (alltså knappen inte själva boxen)
bästa är en tryck knapp i styret under handtaget(längst ut) så du bara trycker längst ut på handtaget så slår du på
Weckis skrev:
lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
kallepalle skrev:kul när man ska nå knappen också-,- ta istället isär instrumentpanelen och sätt den bakom tex tutknappen eller något. mycket bättre (alltså knappen inte själva boxen)
bästa är en tryck knapp i styret under handtaget(längst ut) så du bara trycker längst ut på handtaget så slår du på
om man riktigt vill gömma knappen så kan man bygga en pressure switch och koppla den till en NPN transistor (tror ja) och sen lägga det bakom någon kåpa, fast just vid knäet så är det bara att pressa där med knäet och så är knappen på ON
Tror det är mycket lättare att lura polisen på vespa med blackbox än med crossmoppe då det låter sjukt tydligt att den har blackbox när man gasar på tomgången