"UPDATE" BILD!!!! förgasaren suger inge bensin...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
koffepro
Svårstartad skrothög

"UPDATE" BILD!!!! förgasaren suger inge bensin...

Inlägg av koffepro »

som rubriken lyder förgasaren suger inte bensin, har en stage 6 BE 19 mm och vakumpump
Senast redigerad av koffepro den 2 juni 2009, 14:19, redigerad totalt 1 gånger.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Kommer det inte någon bensin i trottelhuset? Gör de det så kan det vara flottören som hakat sig.

Drar kraftigt med tjuvluft någonstanns, kanske insuget mellan cyl, o förg. Tankventilation igensatt (öppna tanklocket försök starta). Vacumpump kass. Kanske beror det på någon trasig vacumslang någonstanns. Det brukar finnas en som är ansluten till insugsröret som sedan går till vacumpumpen, kolla den noga, det får inte vara minsta otätheter på den, då måste den bytas. Bensinfiltert kan vara kraftigt igensatt.

lycka till :wink:
koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

runners skrev:Kommer det inte någon bensin i trottelhuset? Gör de det så kan det vara flottören som hakat sig.

Drar kraftigt med tjuvluft någonstanns, kanske insuget mellan cyl, o förg. Tankventilation igensatt (öppna tanklocket försök starta). Vacumpump kass. Kanske beror det på någon trasig vacumslang någonstanns. Det brukar finnas en som är ansluten till insugsröret som sedan går till vacumpumpen, kolla den noga, det får inte vara minsta otätheter på den, då måste den bytas. Bensinfiltert kan vara kraftigt igensatt.

lycka till :wink:
de kommer ingen bensin i tortelhuset, vet inte om de drar tjuvluft någon stans ska kolla de, kanske kan vara de där med tanken :P
tror inte de är vakumpumpen för när jag suger ur slangen blir det vakum och det kommer bensin så det måste vara nånting me förgasaren, har inge bensin filter XD
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

va nu säker på att den undre slangen som kommer från vacum pumpen under tanken att den sitter på förgasaren där den går in i insuget ska finnas en nippel där den ska sitta, precis där förgasaren möter insuget, kolla så det e tätt, welcome back om det inte funkar
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

henric92 skrev:va nu säker på att den undre slangen som kommer från vacum pumpen under tanken att den sitter på förgasaren där den går in i insuget ska finnas en nippel där den ska sitta, precis där förgasaren möter insuget, kolla så det e tätt, welcome back om det inte funkar
men liksom finns bara 2 slangar ur vakumpumpen:S en som går ifrån tanken till pumpen och en som går ner till förgasaren och om man suger ur den så kommer det bensin.
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

koffepro skrev:
henric92 skrev:va nu säker på att den undre slangen som kommer från vacum pumpen under tanken att den sitter på förgasaren där den går in i insuget ska finnas en nippel där den ska sitta, precis där förgasaren möter insuget, kolla så det e tätt, welcome back om det inte funkar
men liksom finns bara 2 slangar ur vakumpumpen:S en som går ifrån tanken till pumpen och en som går ner till förgasaren och om man suger ur den så kommer det bensin.
fatta inte ett shit av va du sa men till att börja med, vad harru för moppe?
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

henric92 skrev:
koffepro skrev:
fatta inte ett shit av va du sa men till att börja med, vad harru för moppe?
en pgo g-max kolla mitt album där finns bildpå min vakumpump
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

du ska ha 2 slangar från pumpoen till förgasaren...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

Har kollat på bilden i ditt album,,,,den gråa slangen som är längst ner (till vänster i bild) måste vara "vacum-slangen",för det ska gå : en slang från tanken till pumpen,en slang från pumpen till förgasaren,,och en "luft-slang" från pumpen till insuget,,,kolla på insuget så att inte nippeln har lossnat,det hade den på min(så det hålet var skitsvårt att hitta.+ETT GOTT RÅD,,,skaffa bränslefilter,,,sätt mellan tanken och pumpen,,,kostar inte många kronor,,,men sparar många :wink:
koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

Bild klicka för att se va de står.

hoppas ni förstår hur jag har förklarat.
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

koffepro skrev:Bild klicka för att se va de står.

Ok,,,,den slangen som du tror är "överflödstank",,,har du tagit bort den och kollat om det verkligen är hål i den???
Anledningen till att jag frågar det är: att på min vaccumpump så finns det en "blindgångare",,,och på baksidan av "vaccumpumpen" finns det en "krökt nippel" som "luftslangen ska sitta på
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

,,,,glömde fråga ,,,har du lossat alla slangarna själv och sedan satt dit dom igen??? för jag har för mig att : där det ser ut att vara en pil på "pumpen" brukar slangen från tanken stta,,gör så på min iallafall
koffepro
Svårstartad skrothög

Inlägg av koffepro »

svanteyamati skrev:

Ok,,,,den slangen som du tror är "överflödstank",,,har du tagit bort den och kollat om det verkligen är hål i den???
Anledningen till att jag frågar det är: att på min vaccumpump så finns det en "blindgångare",,,och på baksidan av "vaccumpumpen" finns det en "krökt nippel" som "luftslangen ska sitta på
nej det har jag inte men vad menar du med krökt nippel och villken luftslang ? :P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

är ingen "överflödesslang" båda slangarna ska till förgasaren. 1 transporterar bensinen dit och 1 retur.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

koffepro skrev:
svanteyamati skrev:

nej det har jag inte men vad menar du med krökt nippel och villken luftslang ? :P
Vad jag menar med "krökt nippel"= nippel som är formad som ett ganska platt "L" i mitten av "pumpen" på baksidan. :wink:
svanteyamati
Elmoped

Inlägg av svanteyamati »

kallepalle skrev:är ingen "överflödesslang" båda slangarna ska till förgasaren. 1 transporterar bensinen dit och 1 retur.
,,,men på bilden ser det ut som att det finns tre slangar,,, :shock:
och enligt min "moppeverksta" så måste det bli ett vaccum i en vaccumpump,,,och det vaccumet får man från insuget, jag har ingen "retur" på min iallafall,,,utan:en slang från tank,en slang till förgasaren som förser den med bensin och en slang till insuget som skapar "vaccumtrycket" som behövs för att "pumpen" ska "släppa ifrån sig bensin". Finns det dessutom inget bensinfilter så kan det ju mycket möjligt vara så att det kommit skit i "pumpen" :roll:
Låst