de kommer ingen bensin i tortelhuset, vet inte om de drar tjuvluft någon stans ska kolla de, kanske kan vara de där med tankenrunners skrev:Kommer det inte någon bensin i trottelhuset? Gör de det så kan det vara flottören som hakat sig.
Drar kraftigt med tjuvluft någonstanns, kanske insuget mellan cyl, o förg. Tankventilation igensatt (öppna tanklocket försök starta). Vacumpump kass. Kanske beror det på någon trasig vacumslang någonstanns. Det brukar finnas en som är ansluten till insugsröret som sedan går till vacumpumpen, kolla den noga, det får inte vara minsta otätheter på den, då måste den bytas. Bensinfiltert kan vara kraftigt igensatt.
lycka till
men liksom finns bara 2 slangar ur vakumpumpen:S en som går ifrån tanken till pumpen och en som går ner till förgasaren och om man suger ur den så kommer det bensin.henric92 skrev:va nu säker på att den undre slangen som kommer från vacum pumpen under tanken att den sitter på förgasaren där den går in i insuget ska finnas en nippel där den ska sitta, precis där förgasaren möter insuget, kolla så det e tätt, welcome back om det inte funkar
fatta inte ett shit av va du sa men till att börja med, vad harru för moppe?koffepro skrev:men liksom finns bara 2 slangar ur vakumpumpen:S en som går ifrån tanken till pumpen och en som går ner till förgasaren och om man suger ur den så kommer det bensin.henric92 skrev:va nu säker på att den undre slangen som kommer från vacum pumpen under tanken att den sitter på förgasaren där den går in i insuget ska finnas en nippel där den ska sitta, precis där förgasaren möter insuget, kolla så det e tätt, welcome back om det inte funkar
en pgo g-max kolla mitt album där finns bildpå min vakumpumphenric92 skrev:fatta inte ett shit av va du sa men till att börja med, vad harru för moppe?koffepro skrev:men liksom finns bara 2 slangar ur vakumpumpen:S en som går ifrån tanken till pumpen och en som går ner till förgasaren och om man suger ur den så kommer det bensin.henric92 skrev:va nu säker på att den undre slangen som kommer från vacum pumpen under tanken att den sitter på förgasaren där den går in i insuget ska finnas en nippel där den ska sitta, precis där förgasaren möter insuget, kolla så det e tätt, welcome back om det inte funkar
Ok,,,,den slangen som du tror är "överflödstank",,,har du tagit bort den och kollat om det verkligen är hål i den???koffepro skrev:klicka för att se va de står.
hoppas ni förstår hur jag har förklarat.
nej det har jag inte men vad menar du med krökt nippel och villken luftslang ?svanteyamati skrev:Ok,,,,den slangen som du tror är "överflödstank",,,har du tagit bort den och kollat om det verkligen är hål i den???koffepro skrev:klicka för att se va de står.
Anledningen till att jag frågar det är: att på min vaccumpump så finns det en "blindgångare",,,och på baksidan av "vaccumpumpen" finns det en "krökt nippel" som "luftslangen ska sitta på
Vad jag menar med "krökt nippel"= nippel som är formad som ett ganska platt "L" i mitten av "pumpen" på baksidan.koffepro skrev:nej det har jag inte men vad menar du med krökt nippel och villken luftslang ?svanteyamati skrev:Ok,,,,den slangen som du tror är "överflödstank",,,har du tagit bort den och kollat om det verkligen är hål i den???koffepro skrev:klicka för att se va de står.
Anledningen till att jag frågar det är: att på min vaccumpump så finns det en "blindgångare",,,och på baksidan av "vaccumpumpen" finns det en "krökt nippel" som "luftslangen ska sitta på
,,,men på bilden ser det ut som att det finns tre slangar,,,kallepalle skrev:är ingen "överflödesslang" båda slangarna ska till förgasaren. 1 transporterar bensinen dit och 1 retur.