Tar lite mer än mig själv i kroppsvikt på bänken.
Länge är väl ett par år. Jag har gymmat runt 2½ månad = inte så längevelino92 skrev:och vad e inte länge för dig ?wildhorse skrev:aka smithmaskin. Jag kör själv riktig bänk. Bänkar väl typ 60kg eller nått (inte gymmat länge)Frukt Soda skrev: När ni bänkar hur gör ni då?
Kör ni med sån som själva stången sitter fast på rännor då så den ej kan tippa bak eller fram?
Vi har både och, men tycker det är skönast att köra den gamla vanligaFrukt Soda skrev:När ni bänkar hur gör ni då?TobbaN skrev:Nice, vad väger du?Aerox_pimp skrev:jag tränar varannan dag, har gjort i ett halvår nudrar lite över min kroppsvikt i bänken
Själv väger man typ 51 och tar 45 xD
Kör ni med sån som själva stången sitter fast på rännor då så den ej kan tippa bak eller fram?
Bra att köra både och. Du tränar ju lite balans när du kör vanlig bänk också och delar upp det lite jämnare på bägge sidor då så det tar lika mycket då du måste lyfta lika mycket på bägge sidor när stången inte är fokuserad på samma ställe. I smithmaskin är det å andra sidan mindre chans för skador och det är lättare att köra övningen rätt då stången inte flyttar sig framåt och bakåt (om man ska köra raka dvs). Jag brukar personligen variera mellan bägge två =)Frukt Soda skrev:När ni bänkar hur gör ni då?TobbaN skrev:Nice, vad väger du?Aerox_pimp skrev:jag tränar varannan dag, har gjort i ett halvår nudrar lite över min kroppsvikt i bänken
Själv väger man typ 51 och tar 45 xD
gräs är ingen näring imoppe galen skrev:Jag tar ca 70 kg nu men det varierar mellan villken form jag är i men jag har bänkat detMen när jag började tog jag ca 45 kg och det var för ca 4 månader sen så det går ganska snabbt
Men ett tips käka som en häst den tiden du tränar då ger det bäst resultat
Men det ska du inte vara!! du kommer snart klara din dubbla vikt!! hahaRabxorzz skrev:ushc![]()
Körde 3 x 6 på 40kg i bänk idag, de va tungt
Besviken är jag
haha, känns som om det är tre gånger din egna vikt? xDRabxorzz skrev:Hahah XDReijuMrx skrev:allting går bara du vill rabb![]()
jag tog 112 kg bara för ajg ville de så mycket (a)
ja har tränat sen 8.an, förra veckan så klarade jag 4 på 80moppe galen skrev:ok brajorre759 skrev:Det är starktmoppe galen skrev:jag tog 65 kg 3 gånger nu i veckan var väldigt nöjdmen jag tränar mellan 3-5 gånger varje vecka
Ska kolla hur mycket jag tar i bänk imorn för då har jag bröstträning, om jag inte skäms för mycket över resultatet så skriver jag upp det här någon gång på kvällen
![]()
hur länge har alla tränat
Det är nog ganska svårt då rörelserna du gör sliter på leder etc.Furia_Styling skrev:Jag går 1:a året på bygg linjen och har praktik 2 dagar i veckan.
Då jobbar jag totalt 8 timmar om dagen.
Jag vet att det sliter på muskler och sånt när man jobbar såpass hårt men jag undrar om det finns något sätt att få ut det till att bli 8 timmars tränings tid istället så att man bygger istället för att slita ner?
T.ex. genom att äta jätte mkt weight gainer eller ngt. Kom med förslag!
haha revanch av ermeanzick skrev:"Derby" idag med fotbollen eller vad man säger![]()
Längtat efter den här matchen i typ ett halvår, va sjukt taggad![]()
förra matchen mot dom fick vi lite röda kort, jag råka tackla ner en liten kille så hans axel gick ur led och kaxiga är dom
haha 4-3 till oss så nu kan jag sova gott i natt =)
Muskler får man ändå av att jobba hårt, även om det sliter mer på leder så bygger det även musklerDz2 skrev:Det är nog ganska svårt då rörelserna du gör sliter på leder etc.Furia_Styling skrev:Jag går 1:a året på bygg linjen och har praktik 2 dagar i veckan.
Då jobbar jag totalt 8 timmar om dagen.
Jag vet att det sliter på muskler och sånt när man jobbar såpass hårt men jag undrar om det finns något sätt att få ut det till att bli 8 timmars tränings tid istället så att man bygger istället för att slita ner?
T.ex. genom att äta jätte mkt weight gainer eller ngt. Kom med förslag!
I ett gym så har du ergonomiska maskiner som är fjädrade och gjorda för att fungera "mjukt". Och inte belasta leder/rygg/ etc..
men visst..käkar du massa proteiner o saker så lär du få muskler:P
Ja, det är rätt så vanligt att folk svettas lättare vid intag utav kreatin.Moddad skrev:Lite frågor om vad ni upplevt för bieffekter med kreatin;
Jag testade att ta det ett tag och vaknade nästan varje natt alldeles svettig så jag fick byta lakan nästan.
Kan detta verkligen orsakas av kreatinet?
Låter inte helt omöjligt.Moddad skrev:Lite frågor om vad ni upplevt för bieffekter med kreatin;
Jag testade att ta det ett tag och vaknade nästan varje natt alldeles svettig så jag fick byta lakan nästan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/KreatinTobbaN skrev:Låter inte helt omöjligt.Moddad skrev:Lite frågor om vad ni upplevt för bieffekter med kreatin;
Det samlas ju massa vatten i musklerna när man tar kreatin eller?
Det måste ju ut också, det stannar ju inte där hela tiden så man får "ballong-muskler"?![]()
Därav svetten.
Vad gör kreatin egentligen?
Snabbare återhämtning?
Hade skippat det om jag vart du. Har en kompis som använt det under längre tid, utan resultatBort kastade pengar enligt han ^^
Ja, det är bra. Mycket för pengarna.Moto_X skrev:Jag har en sak jag vill visa här och undrar om dessa saker är prisvärda.
http://www.svensktkosttillskott.se/prod ... 736218fb89
Hitta dedär nyss och eftersom min påse med gainer pro är slut nu så är ja lite sugen på de där paketet, men är det värt det och är de bra grejjer jag får i mej då?
Har funderat väldigt mycket, men vill ha en gainer som innehåller lite mer protein och mindre kolhydraten än vad gainer pro gör så det är därför jag undrade om det är bra eftesom pro mass innehåller mer protein per portionMekanikern skrev:Ja, det är bra. Mycket för pengarna.Moto_X skrev:Jag har en sak jag vill visa här och undrar om dessa saker är prisvärda.
http://www.svensktkosttillskott.se/prod ... 736218fb89
Hitta dedär nyss och eftersom min påse med gainer pro är slut nu så är ja lite sugen på de där paketet, men är det värt det och är de bra grejjer jag får i mej då?
Ifall du är petig så jämför deras "Pro Mass" och Star nutrions gainer på www.gymgrossisten.se och se hur mycket de skiljer per portion.
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ib ... SETJUN0904
Den skulle jag ha satsat på, den tillämpar sig bra till "nybörjare" och kostar inte alls för mycket.