Luftfilter

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ek-k
Elmoped

Luftfilter

Inlägg av ek-k »

Fundera på att beställa http://www.startuning.se/product/93826- ... -Layer-BIG

ska även beställa ett leovince zx rör lite senare , men min fråga är; passar det luftfiltret till orginal fögg? Måste jag byta munstycke och är det något mer som behövs bytas ? Har en yamaha aerox 2004 ;)
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Stämmer diametern på din förgasare så ska det inte vara några problem att montera det luftfiltret på en orginal förgasare.

Glöm inte att byta till ett större munstycke !
O-W
Workz 07

Inlägg av O-W »

du måste byta munstycke!
ek-k
Elmoped

Inlägg av ek-k »

DerbiSM skrev:Stämmer diametern på din förgasare så ska det inte vara några problem att montera det luftfiltret på en orginal förgasare.

tack :D jag vet inte riktigt vad jag har för munstycke på nu :/ orginal iallafall :p
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ek-k skrev:
DerbiSM skrev:Stämmer diametern på din förgasare så ska det inte vara några problem att montera det luftfiltret på en orginal förgasare.

tack :D jag vet inte riktigt vad jag har för munstycke på nu :/ orginal iallafall :p
Det är enkelt att kolla. :wink:

Ta bort flottörsskålen (Sitter längst ner på förgasaren) och sen så ska du se munstycket, skruva bara loss det och byt till ett större.

Ungefär 10 strl större ska man ha när man kör med sportluftfilter om jag inte minns fel, men testa dig fram tills du tycker den går bra.
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

du kan ju alltid köpa en munstyckesatts och testa dig fram, börja häldre på för stort munstycke och gå neråt :D bäst att vara på den säkra sidan :wink:
Bild
ek-k
Elmoped

Inlägg av ek-k »

Hur mycket effekt ger luftfiltret jag länka ? :D
Bild
agesund
Avstängd

Inlägg av agesund »

så jävla snyggt e det köp!!!
Derbi kung
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ek-k skrev:Hur mycket effekt ger luftfiltret jag länka ? :D
Luftfilter brukar ju inte ge så pass stor skillnad att man märker de oftast men du bör känna av det lite i axxet men toppfarten är jag osäker på om du kommer märka något, 1-3km/h fortare kanske den går. :wink:

Den kommer även få ett goare ljud, där kommer du märka stor skillnad.

Men det är både ett bra & snyggt luftfilter det där så det är helt klart nått du ska satsa på ! :)
ek-k
Elmoped

Inlägg av ek-k »

DerbiSM skrev:
Luftfilter brukar ju inte ge så pass stor skillnad att man märker de oftast men du bör känna av det lite i axxet men toppfarten är jag osäker på om du kommer märka något, 1-3km/h fortare kanske den går. :wink:

Men det är både ett bra & snyggt luftfilter det där så det är helt klart nått du ska satsa på ! :)

får ta och köpa det :D + munstycke och boost bottle :D
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ek-k skrev:
DerbiSM skrev:

Okej. :wink:

Köp antingen munstycke sats eller några olika storlekar så att du kan testa vilket munstycke den går bäst med.

Lycka till ! :)
ek-k
Elmoped

Inlägg av ek-k »

DerbiSM skrev:
ek-k skrev:
DerbiSM skrev: Luftfilter brukar ju inte ge så pass stor skillnad att man märker de oftast men du bör känna av det lite i axxet men toppfarten är jag osäker på om du kommer märka något, 1-3km/h fortare kanske den går. :wink:

Köp antingen munstycke sats eller några olika storlekar så att du kan testa vilket munstycke den går bäst med.

blir nog till att köpa http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1636
när jag skaffar leovince zx rör , tror du jag behöver 92+ munstycke då?
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ek-k skrev:
DerbiSM skrev:
ek-k skrev:

blir nog till att köpa http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1636
när jag skaffar leovince zx rör , tror du jag behöver 92+ munstycke då?
Osäker på det faktiskt, men fråga i munstycketråden så ska du nog få nått vettigt svar. :)

Va noga med att det blir rätt munstycken, nu vet ju inte jag vad aerox har för munstycken men är det 5mm dem har så är det rätt. :)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har du orginalförgasaren så ska du ha munstycken med 6mm gänga. iaf om det är en d'o du har.

luftfilter ger ingenting på en orginal/effektrörsmoppe. stryv av luftburken istället så blir den billigare i drift.

boostbottle ska man inte köpa. ger knapt någon bensinförminskniung då. man ska göra en egen avstämd för att det ska hjälpa.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst