Lacka om ciao

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Jakobssons
Elmoped

Lacka om ciao

Inlägg av Jakobssons »

tja!
Jag undrar hur mycket det kostar att lacka en ciao hos en lackerare?
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm

Inlägg av Debianbil »

mjo de kan ju variera mkt mellan 1.5-4
<---- :)
O-W
Workz 07

Inlägg av O-W »

fråga en lackerare nära dig
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

~3k
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
kakuZZaa
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kakuZZaa »

skulle säga runt 3-5k då det är så mycket kåpor. men sen beror det ju på om du ska ha metallic med klarlack eller vanlig färg utan klarlack. så vilka val du gör påverkar stort hur mycket det kommer att kosta.

själv köpte jag lacken och lät min farsas kompis lacka det, för man betalar igentligen bara för jobbet nästan. pröjsade 600 kr för min lack och en whiskey till farsans kompis :wink: 8)
Spana in mitt Derbi Senda Extreme 06 Projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=11540
Jakobssons
Elmoped

Inlägg av Jakobssons »

kakuZZaa skrev:skulle säga runt 3-5k då det är så mycket kåpor. men sen beror det ju på om du ska ha metallic med klarlack eller vanlig färg utan klarlack. så vilka val du gör påverkar stort hur mycket det kommer att kosta.

själv köpte jag lacken och lät min farsas kompis lacka det, för man betalar igentligen bara för jobbet nästan. pröjsade 600 kr för min lack och en whiskey till farsans kompis :wink: 8)
najs!
men jag tänkte fälgarna med metallic lack typ någon häftig färg gärna förslag på någon cool färg som passar en svart ciao -06 :roll: hur mycket kostar det om man ska bara ta fälgarna??
Användarens profilbild
kakuZZaa
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kakuZZaa »

Jakobssons skrev:
kakuZZaa skrev:skulle säga runt 3-5k då det är så mycket kåpor. men sen beror det ju på om du ska ha metallic med klarlack eller vanlig färg utan klarlack. så vilka val du gör påverkar stort hur mycket det kommer att kosta.

najs!
men jag tänkte fälgarna med metallic lack typ någon häftig färg gärna förslag på någon cool färg som passar en svart ciao -06 :roll: hur mycket kostar det om man ska bara ta fälgarna??
grejen är denna att det inte går så mycket lack på scooter fälgar då dom är så små, men man sprutar även ganska mycket i luften så jag skulle chansa på 3-4 dl lack men då behöver du härdare och klarlack och förtinning (stavning) så grejen är denna så fort du vill ha metallic så blir det ungefär dubbelt så dyrt som med vanlig lack. Men skulle ha svårt och tro att det skulle gå på över 1500 kr om du lämnade in fälgarna :? men sen så vet man ju inte är ju skillnad mellan företagen :wink:
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Inlägg av fraell »

blir det jättedåligt om man köper burklack på mekonomen eller biltema om man inte vill pröjsa så mkt eller inte har så mkt pengar? :D
tjollahopp
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

fraell skrev:blir det jättedåligt om man köper burklack på mekonomen eller biltema om man inte vill pröjsa så mkt eller inte har så mkt pengar? :D
Kan bli bra om man gör det riktigt ;)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Inlägg av fraell »

men om man ska lacke en ciao hur många burka behöver man ungefär om man bara ska lacka ramen? :D
tjollahopp
Användarens profilbild
kakuZZaa
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kakuZZaa »

fraell skrev:blir det jättedåligt om man köper burklack på mekonomen eller biltema om man inte vill pröjsa så mkt eller inte har så mkt pengar? :D
köpte mina på a-delar till min förra moped. lacken kan bli så här bra :P :wink: vet dock inte hur många burkar det kan gå på en ram :?

Bild
Användarens profilbild
fraell
Svårstartad skrothög

Inlägg av fraell »

kakuZZaa skrev:
köpte mina på a-delar till min förra moped. lacken kan bli så här bra :P :wink: vet dock inte hur många burkar det kan gå på en ram :?

Bild
Nästan så att jag ska satsa på att lacka min ciao själv 8) vad gick det på ungefär? :D
tjollahopp
Jakobssons
Elmoped

Inlägg av Jakobssons »

kakuZZaa skrev:
Jakobssons skrev:

najs!
grejen är denna att det inte går så mycket lack på scooter fälgar då dom är så små, men man sprutar även ganska mycket i luften så jag skulle chansa på 3-4 dl lack men då behöver du härdare och klarlack och förtinning (stavning) så grejen är denna så fort du vill ha metallic så blir det ungefär dubbelt så dyrt som med vanlig lack. Men skulle ha svårt och tro att det skulle gå på över 1500 kr om du lämnade in fälgarna :? men sen så vet man ju inte är ju skillnad mellan företagen :wink:
men kostar det mer om jag lämnar in hela moppen och låter dom ta av hjulen och lacka?? är inte bra på att mecka...
Skriv svar