Åsikter om webbshopar

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

KoNG skrev:Twostroke. har snabbleverans fast servicen är inte så jätte bra enligt mig, för att det är hela tiden olika personer varje dag som kollar på mailen. har du snackar med någon och sedan har skickat något nytt så är det antagligen någon annan som inte fattar något utav det du ar skrivit.
Därför skickar du med det befintliga mailet, skall man alltid göra vid kundservice kontakt. :)

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Ja, jag vet hade gojrt det hela tiden när jag hade ett problem, hade skickat tillbaka ett returpacket för dom hade skickat fel tog en hel vecka så sista dagen på veckan så fråga om dom har fått det. Då säger han " Fått vadå?" så höll vi på att skicka mail hela jädra dagen! så till slut så fatta han. det roligaste var att när dom väl hade hittat den gubben som jag hade snackat med så sa han " Vi har fått ditt packet men vet inte vda som är fel med det" Och från själva början så var allt att dom hade skickat fel och så frågar dom vad felet var. Höll på hela dagen att reda ut skiten xD :evil:
Användarens profilbild
ProTeam
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av ProTeam »

När det gäller kundkontakt samt snabba leveranser finns ingen i närheten av twostroke som bemöter än trevligt och har grymma leveranstider, saker som finns i lager levereras oftast på 24 timmar vilket är förbaskat grymt.

Priserna somsagt är lite högre än t.ex startuning men det lever jag med eftersom det är så grymt mycket bättre allt annat.

// ProTeam
Användarens profilbild
Norling
Svårstartad skrothög

Inlägg av Norling »

Twostroke tycker jag har bäst service bland alla shoppar men sortimentet kan förbättras :? jag tycker att Twostroke shoppen borde skaffa en ruta när man beställer där man kan skriva in vilka presentkort man har. första gången jag beställde där ifrån så blev det helt fel för jag vissta inte vart man skulle skriva in dom. då hade jag 1500kr i presentcheckar och allting strulade till sig :?.

Den andra gången jag beställde från twostroke blev det också fel... jag hade beställt en bakbromskiva som var 180mm i diameter och två dagar senare dyker det upp en som jag har för mej var 218mm. jag skickade genast mejl till dom och dom sa att jag skulle returnera skivan till dom. jag gjorde det och jag fick pengarna tillbaka på kontot plus frakten som det kostade att returnera paketet.

jag har ingenting att jämföra med eftersom jag inte har handlat från andra shoppar. allting löste sig fint och hyffsat snabbt. visst jag erkänner att det kunde gått bättre :wink:

Jag har idag beställt för första gången från Startuning och vi får väll se hur det går :wink:
Bild
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Scooterproffset skrev:Det är bra med åsikter men 97% av besökarna(över 8000 om dygnet) på mohlins.se anser att den är lättnavigerad och utan onödiga färger och dylikt. Så än så länge håller designen.
Mohlins håller topplaceringen även detta år på antal leveranser av mopeddelar. Som det ser ut fortsätter detta även nästa år. Eftersom mohlins är importörer & generalagenter för alla de delar de säljer vet dom att det finns shoppar som köper i Tyskland och säljer delarna med förlust för att locka till sig kunder. Underbart för kunden men det håller inte i längden utan företaget försvinner efter ett tag. Att delarna finmns för leverans är också något som det jobbas med stenhårt på Mohlins.

Tacksam för fler åsikter(helst seriösa).
Utbudet på er hemsida är inte det bästa - ni skulle lätt kunna plocka in det dubbla.

Ryktet är viktigt för ett företag och oftast är det bästa ryktet från mun till mun. Att man snabbt leverar varan/varorna och har bra kundservice kan göra mycket.

Även på den punkten har ni inte blivit så populära då folk har tillverkat hat-bilder via mohlins logga...

Sammanfattning:
Sänkpriserna på er hemsida
Öka utbudet
Bättre leverans samt kundkontakt!
Användarens profilbild
Stachurski
Elmoped

Inlägg av Stachurski »

beställde från startuning för ett tag sen och fick allt två dagar senare, jävligt bra snabb frakt :D har även beställt från twostroke och jag tycker dem också har snabb frakt men en gång när jag skickat tillbaka en del till twostroke så skulle dem skicka ett mail om banknummer och skit men det gjorde dem inte så efter ett tag klagade jag och då sa dem vi "har" skickat om banknummer o.s.v. 4 veckor senare fick jag tillbaka mina pengar men annars bra!! :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Scooterproffset skrev:Det är bra med åsikter men 97% av besökarna(över 8000 om dygnet) på mohlins.se anser att den är lättnavigerad och utan onödiga färger och dylikt. Så än så länge håller designen.
Mohlins håller topplaceringen även detta år på antal leveranser av mopeddelar. Som det ser ut fortsätter detta även nästa år. Eftersom mohlins är importörer & generalagenter för alla de delar de säljer vet dom att det finns shoppar som köper i Tyskland och säljer delarna med förlust för att locka till sig kunder. Underbart för kunden men det håller inte i längden utan företaget försvinner efter ett tag. Att delarna finmns för leverans är också något som det jobbas med stenhårt på Mohlins.

Allså ni har ju typ massor med olika moddeller av moppar på eran lista, men knappt nåra delar till dessa.. De ä få delar, och de ä dåliga delar, dåliga priser, enormt dåli kundservice, skitdåliga köpvillkor mm.....

+Twostroke har grymt utbud iaf till Derbi!!!! Skulle gärna se lite mer delar till nya derimotorn dock ^^.....
+Twostroke har grymm kundservice, talar alltid om hur varann liger till i tid osv... finns den int så kan man avvakta o såna grejjer...
På scootech fick ja vänta 3 MÅNADER innan ja ens fick tag på dom, för att få veta va fan dom höll på me........
+snabb frakt, självklart så kan man ju inte alltid leverara snabbt om ens egen leverantör sviker.... Men twostroke gör ju de näst bästa och informerar iaf till skillnad från alla andra........
-+, ja tkr priserna håller sig ganska bra, gämfört me startuning så kanske de ligger nåra hundringar högre på typ 3000 kr:s grejjer... men de ä ju minimala skillnader.....
Användarens profilbild
Norling
Svårstartad skrothög

Inlägg av Norling »

bensinskalle har en poäng där! Om varor inte finns i lager så medelar Twostroke. men får reda på hur det går med beställningen.
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

skönt att nån håller me ^^, men de ä ju så, twostroke bryr sig om kunderna till skillnad från alla andra... och gör de näst bästa om leveransen går trögt!!
derbi_senda00
Extra Varnad

Inlägg av derbi_senda00 »

mohlins är en utav dom dyraste sidor jag sett ,, helt kasst utbud med :( ,,

och om det nu går så j*vla bra för mohlins varför behöver du då försöka ragga kunder på tsr?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

helt rätt sagt!!!! dedär är nästan värt nobelpriset!!!
Användarens profilbild
Norling
Svårstartad skrothög

Inlägg av Norling »

jag tänkte detsamma när han drog fram all statestik :lol: om dom redan ligger etta på topplistan med leveranser vad fan gör dom här :lol:

Uppdate!

Idag fick jag mitt paket från Startuning!! måste säga att det var enkelt att beställa och det gick JÄVLIGT SNABBT! jag gjorde beställningen mellan klockan 1 och 2 igår och jag paketet IDAG! Härligt med snabba beställningar :P jag har inte hämtat ut paketet än eftersom det spöregnar och jag har ingen hemma som kan köra mej. men jag ska hämta ut paketet idag iallafall så då får jag se om det är allt som jag hade beställt också :wink:
Bild
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Haha det stämmer. Varför ska mohlins spamma ner vårat forum med reklam när det går så jävla bra?
YAMAHA YZ Racing
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

twostroke är as snabba,,fick mitt paket på under 22 timmar..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

så fort grejjerna finns så går de ju hur snabbt som helst att få sina saker av twostroke !!!!
Teddyboy
Elmoped

Inlägg av Teddyboy »

Hahaha han ger sig inte :P
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

ja nå jag tänker inte beställa från mohlins, och jag håller med om twostroke man får gräjerna ganska så snabbt och rätt paket + att när jag beställde delar från startuning till min Derbi atlantis så fick ja Derbi Senda membran wtf? sen aerox insug stalker variator och koppling från aerox cylinder till aerox och förgasare till stalker :? jag fattar då ingenting och jag valde Derbi atlantis 02 vätskekyld och vafan får man alla möjliga delar, där gick 3000kr drygt åt helvete :cry:
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

men en sak va roligt i alla fall jo att cylinder gick och andvända även förgasaren, kopplingen, och variatorn, glömde att jag tog även rem som gick till aerox och va ska jag göra med rästen av delarna jo ut på stan och kom och köp :lol:
Användarens profilbild
Beta_rr04
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beta_rr04 »

Jag tycker twostorke e bäst:D varorna har kommit under en vecka alla gånger o jag har beställt ca 5-6 grr därifrån^^. Endast en gång har det blivit fel:( när ja köpte svänghjulsavdragare till beta rr, den passade inte alls o dom hade bara en o välja på:/

Men twostoke e bäst:P
Yoghurt
Elmoped

Inlägg av Yoghurt »

Skulle bara vilja kommentera dina uppgifter om att ni vara störst på mopedelar i Sverige.

Vi på StarTuning kommer i år att omsätta ungefär 11 miljoner kr och vad jag kan se så omsatte ni "hela" 14 miljoner. Vi säljer endast mopedprodukter alltså.

Och då säljer ni delar till cyklar,mopeder,skotrar och en massa andra fordon, samtidigt som ni har en affär där ni säljer en hel del fordon vad jag har förstått?

Får jag gissa då på att er mopedavdelning omsätter långt under våra 11 miljoner kr?

Anledningen till att jag lär kommentera detta är pågrund av att ni går ut med denna uppgift lite överallt som det inte finns någon sanning i (T.ex i Schenker Privpak bladet.).

Kan även nämna till våra nuvarande och blivande kunder att nästa år troligtvis kommer bli ett perfekt år för dig som kund, vi kommer bl.a att satsa 1,5 miljoner på ett utökat lager (Alla varor som vi har i vårt sortiment ska levereras 24 timmar efter att en beställning är gjord.) samt att en ny hemsida och ett upprensat sortiment dyker upp.

Detta kommer även innebära att andra butiker i Sverige kommer få ytterligare konkurans och alltså ett allmänt bättre år för dig som kund.
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Bra! En utbyggnad av lager är verkligen nödvändigt!
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

aja "scooterproffset" snackar skit, twostroke som gäller ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
BigJonsson
Elmoped

Inlägg av BigJonsson »

Ni som snackar skit om att mohlins med flera gör reklam kan ingenting om marknadföring. Det är så att om man har ett företag så skall man synas bland den publik man riktar sig åt. Med antra ord är TSR och liknande sidor det ända rätta.
Sen vill jag också få sakt att mohlins hemsida är värdelös. Det är jobbigt att bläddra mellan varorna,om jag vill ha en vara så klickar jag på den sen välger jag färg som på twostroke, men på mohlins så får man upp en lista som är lika många varor men 4 ggr längre. Sedan är sidan är mycket tråkig, på twostroke är det snygga bilder, modärna färger m.m...

Man kan kortfatta det hela med att mohlins och liknande sidor som duells, cykelkraft m.fl.är alla mycket fråkiga och jobbiga.
Medans dom modärna sidorna som Twostroke och Scootech är snyggare och har ett bättre sortiment.

//Jonsson
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

STARTUNING

Inlägg av yamaharidermana »

Startuning tycker ja inte direkt de funkar för nu dom har aldrig grejerna i lager nästan så när man beställer så tar de 5-6dagar för dom å få grejerna.å sen ska dom skicka grejerna så de tar ett ta.men + sidan får man snabba svar av dom om man frågar om nåt och att dom har billiga saker! 8)
Audi Quattro RS4
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

- = dåligt
+= bra
/ = sådär

mohlins -
mohlins har många märken men det finns ju inga delar till märkena??

twostroke +
twostroke har snabb leveranstid och har bra kontakt med kunderna och har mycket styling/ trimdelar. men inte så mycket orginaldelar/reservdelar till sina märken. men twostroke är bäst ändå :D

startuning /
startuning kan förbättras lite eftersom det står typ som på tex Rieju att men kan gå in på höjningsstats men då finns det inget där... men annars är dom bra med snabba leveranstider mm.

jofrab +
sen tycker jag att jofrab är bra om man ska köpa reservdelar till sin moppe eller cross och nu har dom åxå börjat sälja mer styling saker mm.
Qarlsson
Elmoped

Inlägg av Qarlsson »

Mohlins.se - Otroligt bra, ALLA originaldelar till en del mopeder. jag som har furia, har inga problem att få tag i delar. och dom svarar snabbt på produktfrågor osv och hjälper till , OBS-Lång leveranstid, ett par veckor.!! 4/5

Scootech.jetshop.se - Bra & snabba, men slarvade så jag fick fel vara. 4/5

Startuning. kan inte säga att dom är sega, men finns en vara inte inne så väntar dom in den, har väntat snart 2,5 veckor. allt för att de ska bli så billigt som möjligt för dom 3/5.

En beställning kvar att göra och de är på twostroke :D:D. Låter som den klart bästa webshopen just nu för motordelar & Ram/Chassi delar. :)
Senast redigerad av Qarlsson den 12 januari 2008, 22:36, redigerad totalt 1 gånger.
Bildagbok - Mycket moppe bilder : ) - Qarlsson
Msn - Adda, snacka lite om moppar osv ? ;) - Qarlsson@live.se
Qarlsson
Elmoped

Inlägg av Qarlsson »

riejumannen skrev:- = dåligt
+= bra
/ = sådär

mohlins -
mohlins har många märken men det finns ju inga delar till märkena??

twostroke +
twostroke har snabb leveranstid och har bra kontakt med kunderna och har mycket styling/ trimdelar. men inte så mycket orginaldelar/reservdelar till sina märken. men twostroke är bäst ändå :D

startuning /
startuning kan förbättras lite eftersom det står typ som på tex Rieju att men kan gå in på höjningsstats men då finns det inget där... men annars är dom bra med snabba leveranstider mm.

jofrab +
sen tycker jag att jofrab är bra om man ska köpa reservdelar till sin moppe eller cross och nu har dom åxå börjat sälja mer styling saker mm.
Mohlins.se är kända för alla originaldelar. Titta under sprängskiss, gå in & varje del har ett nummer, mejla dom så får du den hemskickad !
Bildagbok - Mycket moppe bilder : ) - Qarlsson
Msn - Adda, snacka lite om moppar osv ? ;) - Qarlsson@live.se
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Ja för ett svindyrt pris isåfall.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Jag kollade på den sidan med sprängskisser och det fanns ju knappt till enda ju :? det är en dålig sida tycker jag :x
Bild
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Vill inte rada upp en hel lista var jag har köpt o så jag tar den senaste jag har handlat av på de senaste från Startuning 2007 10 18-2007 12 17

Alla saker jag har bestält har kommit, de som inte har funnits i lager har dom fickasat hem på max 7dagar, när dom väl har sänt iväg sakerna så har frakten tagit 1-2dagar, saker jag fått har inte vart minste skada på, men packeterna man får e i dåligaste laget så de e de ända jag inte tyckte om, man tror packeterna ska trilla i delar!

Mailar jag dom tar de max 2 dagar innan jag får svar.

Vist jag har hört mycke dåligt om dom med leveranser som tar vanligtvis 2-4veckor, saker som blitt fel o så vidare.

+ Priserna tycker jag.
+ snabba leveranser.
- dåligt packeterade.
- dåligt sortiment.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

haselhoff skrev:Vill inte rada upp en hel lista var jag har köpt o så jag tar den senaste jag har handlat av på de senaste från Startuning 2007 10 18-2007 12 17

Alla saker jag har bestält har kommit, de som inte har funnits i lager har dom fickasat hem på max 7dagar, när dom väl har sänt iväg sakerna så har frakten tagit 1-2dagar, saker jag fått har inte vart minste skada på, men packeterna man får e i dåligaste laget så de e de ända jag inte tyckte om, man tror packeterna ska trilla i delar!

Vist jag har hört mycke dåligt om dom med leveranser som tar vanligtvis 2-4veckor, saker som blitt fel o så vidare.

+ Priserna tycker jag.
+ snabba leveranser.
- dåligt packeterade.
- dåligt sortiment.
När jag beställde från star tuning så tog det cirka 3månader innan jag fick sakerna :evil:

Alla saker fanns inte i lager och så tog dom från våran beställning till annat... en da så fanns en sak i lager nästa fanns en annan men inte den som fanns dan innan och sånt :evil:

Men en annan gång så ficka jag sakerna under 24 timmar :D
Bild
Användarens profilbild
timmyyy
Svårstartad skrothög

Inlägg av timmyyy »

mohlins.se
+ snabb leverans
- dyrt som fan

startuning.se
+bra priser
inget direkt negativt va ja vatt med om, lite dryg leverans bara
Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

www.Ncpshop.se

Fina varor och priser, varor som ingen annan i webshop i sverige har mm.
Bra suport.

www.Twostroke.se

Riktigt jävla snabb leverans och bra suport. Priserna är inget att gnälla på om man kollar överlag, då det blir samma om man jämnför flera varor.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
wattiwatti
Elmoped

Inlägg av wattiwatti »

maximannen skrev:
haselhoff skrev:Vill inte rada upp en hel lista var jag har köpt o så jag tar den senaste jag har handlat av på de senaste från Startuning 2007 10 18-2007 12 17

+ Priserna tycker jag.
+ snabba leveranser.
- dåligt packeterade.
- dåligt sortiment.
När jag beställde från star tuning så tog det cirka 3månader innan jag fick sakerna :evil:

Alla saker fanns inte i lager och så tog dom från våran beställning till annat... en da så fanns en sak i lager nästa fanns en annan men inte den som fanns dan innan och sånt :evil:

Men en annan gång så ficka jag sakerna under 24 timmar :D

Nån kanske köpte grejen? :P
Rapé är för mesar..
addecool1992
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av addecool1992 »

Startuning

+ Bra pris

- Leveransen tog fem dagar trots att allt fanns i lager.

Men jag tycker ändå startuning var bra.
Skriv svar