De är inte så jävla blodigt som alla tror! OM man bygger på rätt sätt
Till o börja med, kirra turbo från t.ex. en volkswagen buss, har ett par ja känner som tryckte på en sån på en fiddy o de funkade jääävligt bra
Smörjningen till turbon är de svåra, för de finns inget oljetryck i en 2t motor, så då får du bygga ett litet externt system
Trycktäta förgasaren är helt onödigt, för ska man hålla de på rätt nivå bygger man sugturbo

d.v.s. förgasaren sitter monterad innan turbon, då blir det automatiskt rätt bensin/ luft förhållande om förgasaren är normal-inställd
Sen finns de två alternativ, är du beredd att experimentera så kan du antingen bara trycka på turbon efter kröken på ditt lacadarör.
Annars sätter du turbon direkt monterad efter avgasutblåset på motorn. Ja har en
egen teori om att det kan fungera, då en eventuell tryckförlust genom avgasporten inne i cylindern bromsas av turbon samt ger turbon extra skjut. De extra trycket bör därför kunna hålla sig kvar i cylindern. De enda oklara är vad som kommer hända när avgaserna ska ut, men dom kommer förmodligen att strömma ut när de nya gaserna trycker på från vevhuset om portarna är vinklade på ett bra sätt ( vilket dom borde vara original )...
Membranet blir somsagt lite svårt, då ett vanligt membran förmodligen skulle spricka... Du får kirra ett trimm-membran med riktigt grova reeds, eller nån annan spännande ventil som är tillräckligt snabb.
Som chifen sa så ska du helst se över packningen mellan blocket. Men om packningsytorna är jämna runt vevhuset borde de gå att dra stark locktite runt och sedan dra ihop. Ja vet inte om packningens tjocklek är medräknad så att det måste vara det mellanrummet för att övriga delar ska passa, men är de inte så så borde locktite funka
JA antar att moppen har normal komp, och ska du köra med fulltryck ( självklart ska du de ^^ ) så måste du ju kompsäga som chifen också sa

Men då räcker de med att man stansar en kopparpackning som är t.ex. 2 mm tjock, då får man mindre komp

Och vad ja vet sitter de O-ringar i toppen, och då får du köpa en extra och ha en oring på varsin sida om kopparpackningen helt enkelt
Liksom blockhalvorna så kanske du får slopa papp-packningen vid cylinderfoten och köra locktite där med! De ja tror är mest utsatt är packboxarna i vevhuset... Kolla runt och se om de finns extra trycktåliga i rätt dimension för då är de bäst att byta dom!
Kylningen är ju extra viktig eftersom de kommer bli vaaarmt

Som chifen också nämnde så kommer ju kolven svälla, och då kanske man får svarva ner den marginellt för att de ska bli spel ( vet inte om de är så bra men de kan vara en metod )... Annars om de finns köpa en "utfyllnadskolv" som är på den undre toleransen, men ja tror inte de finns för utfyllnadskolvar är typ alltid större än originalkolven då utfyllnadskolvar används när man honat om cylindern och cylinderloppet då blivit större
Men dubbla kylare, och värre vattenpump om de går att få tag på skulle vara ganska bra
Om man nu placerar turbon väldigt nära avgasporten så blir de ju ett ganska långt avstånd till insuget och då är de smart att ta chansen att kirra kylning där med

De blir som att bygga en "fuskintercooler". Ska man vara riktigt extrem så försöker man bygga vattenkylning runt tryckröret, men annars så svetsar man dit kylarflänsar och ser till så luft leds till dom riktigt effektivt. då kan man sänka bensingasernas temperatur om man lyckas då dom blir varma av turbon