Köp en märkes moped inte kina skit (Yamaha,piggiao,peugeot osv)
Mopeder som rekommenderas för styling/Trim:
Yamaha Aerox , Fördelar: Finns oändligt med trim och styling till den och att dom är snygg original.
Nackdel: Jobbiga att mecka med dom för att man behöver ta bort varenda jävla kåpa för att komma åt cylinder/förgasare (Ni som tycker dom är lätt meckade undrar jag hur för har hålt på med polarens aerox i flera dagar och samt satt på 70 cc o grejer på en annans polare aerox men måste fan ta bort allting för att komma åt.
Peugeot Speedfight, Fördelar: Mycket trim och styling , Snygg original, Lätt meckade bara att ta bort sadeln så kommer du åt allting:)
Nackdelar: Går inte att göra till hyper om du skulle vilja det och är lite svår stuntade pga deras vikt men det går:) 9
Piggiao typhoon, Fördelar: Samma som dom andra lite mindre styling men fortfarande mycket och finns extremt mycket trim till dom ända upp till hyper. Lätt stuntad moppe pga dens låga vikt.
Nackdelar: Lite fula original men går att göra riktigt fina om du lägger ut lite pengar på dom på styling.
Där är lite åsikter vad jag tycker om dom 3 mopparna jag rekommenderar hoppas det hjälpte något:)
Bli bara inte lurad av det låga priset på Chinamopparna om det är kvalitet du vill ha och det utgår jag i från att du vill. Kolla alltid upp så att det finns gott utbud av delar till den moped du köper och hur den är konstruerad under kåperna. Är du sugen på att skruva och skrämma bör du inte skaffa en scotter där vartendaste plastbit ska behövas monteras bort för att komma åt motorn. En sak som kan vara ganska kul att kolla upp "om man inte nu vill puttra i 45km" är vilka strypningar som finns på den moped du spekulerar på.
Yamaha slider,
Fördelar: mycket lätt, finns mkt styling, VÄLDIGT lätt att få upp dom i hastighet med hjälp av bara ett rör eller så. Kostar inte mycket alls om man ser till aerox, speedfight osv.
nackdelar: Ingen box(där sitter tank)! trumbroms bak. Ful original framlampa.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
aerox lätt snyggast! men räcker inte att bara dra v-ringen och effektrör måste ha lättare variator vikter anars kommer den typ gå i 40 km/gjorde min iallafall. om du vill att den ska gå fortare asså
Allt är efter smak och tycke. Jag väljer moppen numera på ett ganska kräset sätt, den måste uppfylla en hel del krav. Den får inte vara allt för sugen på bensin och inte vara ett vibrerande skrammelverk att köra på.
Då blev valet enkelt när en Botian stod och glänste framför mig på Micro. Den var en tyst fyrtaktare, kanske lite hård sadel men jag skulle inte köra miltals med den endå i sträck, so what? Att det inte skulle vara en superkvalitet kunde jag lätt förstå när moppen kostade under 7000-kr helt ny. Jag imponerades av att man lätt kunde sträcka ut benen och därmed finna en behaglig körställning och inte minst att moppen också gjorde närmare 70km/h och detta i original, det gjorde att jag kunde komma över att den accade så att gamla kärringar cyklade om en under de första 300-metrarna. men "Woow" 70-km i topp.
Men Sedan var allt det roliga slut. Bara efter 150 mil började kåprna spricka överallt, särskilt vid tanklocket och snart sprack till och med baklampeglaset. Efter 200- mil gick variatorremmen sönder och jag fick gå hem från jobbet slitande på en kines. ventilerna började ticka och under 200 mil hade jag justerat dessa inte mindre än 3 ggr. Efter 300 mil gick den nya variatorremmen sönder igen då sålde jag chinaskiten billigt bara för bli snabbt av med den.
runners skrev:Allt är efter smak och tycke. Jag väljer moppen numera på ett ganska kräset sätt, den måste uppfylla en hel del krav. Den får inte vara allt för sugen på bensin och inte vara ett vibrerande skrammelverk att köra på.
Då blev valet enkelt när en Botian stod och glänste framför mig på Micro. Den var en tyst fyrtaktare, kanske lite hård sadel men jag skulle inte köra miltals med den endå i sträck, so what? Att det inte skulle vara en superkvalitet kunde jag lätt förstå när moppen kostade under 7000-kr helt ny. Jag imponerades av att man lätt kunde sträcka ut benen och därmed finna en behaglig körställning och inte minst att moppen också gjorde närmare 70km/h och detta i original, det gjorde att jag kunde komma över att den accade så att gamla kärringar cyklade om en under de första 300-metrarna. men "Woow" 70-km i topp.
Men Sedan var allt det roliga slut. Bara efter 150 mil började kåprna spricka överallt, särskilt vid tanklocket och snart sprack till och med baklampeglaset. Efter 200- mil gick variatorremmen sönder och jag fick gå hem från jobbet slitande på en kines. ventilerna började ticka och under 200 mil hade jag justerat dessa inte mindre än 3 ggr. Efter 300 mil gick den nya variatorremmen sönder igen då sålde jag chinaskiten billigt bara för bli snabbt av med den.
Köp aldrig kinaprodukter.
exakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! köp kvalite för lite högre pris annars måste man köpa reservdelar och det kommer till sist bli samma pris som att köpa en kvalite moppe