Så kan det vara så att någon kabel är av eller?

Jag lindade runt kablarna bara för att se om det började funka, skulle det gjort det så skulle jag lött fast dembensinskalle skrev:Nej generatorn ska ladda fullt!
Börja med att sätta ditt batteri på laddning och kolla sedan om de ger 12 volt! Kan vara så att batteriet är stendött nu om de legat och kortslutit och då kommer de fortsätta lysaGer de inge bra mätresultat får du köpa nytt =/
Angående kablarna så måste du skarva ihop dom ordentligt! Inge linda ihop o dra tejp runt, utan ta antingen med kabelklämmor eller löd ihop för att de ska leda bra
När du mätar, vart mätte du då? De gäller att du får perfekt kontakt mot ramen och mot utgången från voltregulatorn![]()
Ett sätt att ta rätt är genom att mäta helt enkelt från batterikablarna, då slipper du leta efter utgången från voltregulatorn
säkringen behöver inte gå, men den borde ha gjort deMinikeV skrev:Jag lindade runt kablarna bara för att se om det började funka, skulle det gjort det så skulle jag lött fast dembensinskalle skrev:Nej generatorn ska ladda fullt!
Börja med att sätta ditt batteri på laddning och kolla sedan om de ger 12 volt! Kan vara så att batteriet är stendött nu om de legat och kortslutit och då kommer de fortsätta lysaGer de inge bra mätresultat får du köpa nytt =/
Angående kablarna så måste du skarva ihop dom ordentligt! Inge linda ihop o dra tejp runt, utan ta antingen med kabelklämmor eller löd ihop för att de ska leda bra
När du mätar, vart mätte du då? De gäller att du får perfekt kontakt mot ramen och mot utgången från voltregulatorn![]()
Ett sätt att ta rätt är genom att mäta helt enkelt från batterikablarna, då slipper du leta efter utgången från voltregulatorn![]()
och då jag mätte batteriet före jag laddade det så var det nånting på 11 voltså det är ju inte fullt men inte stendött heller
och jag mätte från kablarna som kommer till batteriet (där dom hade gått av) men själva koppartråden på kablarna var väldigt svart men jag tog och klippte av den biten och skalade fram en ny men ändå funkade det inte
Och om det har legat och kortslutit skulle väl säkringen ha gått? men den är hel ännu
men vad ska jag göra för att få det att funka då?bensinskalle skrev:säkringen behöver inte gå, men den borde ha gjort deMinikeV skrev:Jag lindade runt kablarna bara för att se om det började funka, skulle det gjort det så skulle jag lött fast dembensinskalle skrev:Nej generatorn ska ladda fullt!
Ett sätt att ta rätt är genom att mäta helt enkelt från batterikablarna, då slipper du leta efter utgången från voltregulatorn![]()
och då jag mätte batteriet före jag laddade det så var det nånting på 11 voltså det är ju inte fullt men inte stendött heller
och jag mätte från kablarna som kommer till batteriet (där dom hade gått av) men själva koppartråden på kablarna var väldigt svart men jag tog och klippte av den biten och skalade fram en ny men ändå funkade det inte
Och om det har legat och kortslutit skulle väl säkringen ha gått? men den är hel ännuBeror på hur den har legat emot om den nu gjort de
Har pluskabeln legat pressad mot ramen så är de inte så bra, har den hängt löst och kanske duttat till nå metall så är de inte så farligt....
är man ingen superelektriker så är de svårt x)MinikeV skrev:men vad ska jag göra för att få det att funka då?bensinskalle skrev:säkringen behöver inte gå, men den borde ha gjort deMinikeV skrev: Jag lindade runt kablarna bara för att se om det började funka, skulle det gjort det så skulle jag lött fast dem![]()
Och om det har legat och kortslutit skulle väl säkringen ha gått? men den är hel ännuBeror på hur den har legat emot om den nu gjort de
Har pluskabeln legat pressad mot ramen så är de inte så bra, har den hängt löst och kanske duttat till nå metall så är de inte så farligt....