Till att börja med så måste du ta dän motorn från ramen, sedan vänder du på motorn och häller ut allt vatten, och sist så sköljer du ur vevhuset med diesel;)
Terge, Tjaa, söker yz 125 grejer:P Haru nått så pma;D
ta bort motorn och vänd på den ! Kan gå och blåsa ur allt vatten med tryckluft MEN då kan det komma på ramen och annat så bryter glykolet ner färgen på moppen . Så ja det är lättast att ta bort motorn
jimmyskoglund skrev:har du inte tage bort cylindern? :O
snälla lås tråden bara fuckon!
han behöver juh hjälp vrf ska då trrde låsas vist han har fått svar men nu finns det en ny fråga+ att frågetrådar inte låses om dom då inte är helt korkade o oseriösa/felpostade
alltså om du har vatten i vevhuset och vill få det gjort på rätt sätt så är det motorklyvning som gäller. om du inte ids göra det så stäng bensinflödet, ta ut tändstiftet och ta loss avgasröret. stå och kicka tills det inte kommer ut någe mera vätska. häll ner lite bensin i vevhuset också kickar du ut det igen. smörj in cylinder, kolv med 2:taktsolja sen ska de bara vara å köra.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:alltså om du har vatten i vevhuset och vill få det gjort på rätt sätt så är det motorklyvning som gäller. om du inte ids göra det så stäng bensinflödet, ta ut tändstiftet och ta loss avgasröret. stå och kicka tills det inte kommer ut någe mera vätska. häll ner lite bensin i vevhuset också kickar du ut det igen. smörj in cylinder, kolv med 2:taktsolja sen ska de bara vara å köra.
Aa jag har kickat och sprutat med högtrycks luft men de är fortf lite vatten kvar , men jag undrar om startgas funkar ?,även om de är lite vatten o så ?
asså jag är inte nybörjare men jag fattar inte riktigt varför de inte funkar osv...