Yamaha DT50x Frågor

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
wahlbeeerg
Elmoped

Yamaha DT50x Frågor

Inlägg av wahlbeeerg »

Hej

Jag har en Yamaha DT50x -09 som jag tänkt trimma. Jag har tagit bort pluggen i kröken men sedan inte gjort något mer. Nu är det så att jag undrar om det finns någonting lätt jag mer kan göra innan jag byter munstycke. Jag undrar också om det är lätt av ta bort pluggen i luftburken.

Också om det är svårt att ta bort varvspärren på DT50x.

Är väldigt tacksam ifall ni svarar :D
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

drev
luftfilter alternativ som du redan sagt plugga ur luftburken
ostrypt cdi
effektrör
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

Dreva
Luftfilter
Membran
Användarens profilbild
Whonz
Elmoped

Re: Yamaha DT50x Frågor

Inlägg av Whonz »

wahlbeeerg skrev:Hej

Jag har en Yamaha DT50x -09 som jag tänkt trimma. Jag har tagit bort pluggen i kröken men sedan inte gjort något mer. Nu är det så att jag undrar om det finns någonting lätt jag mer kan göra innan jag byter munstycke. Jag undrar också om det är lätt av ta bort pluggen i luftburken.

Också om det är svårt att ta bort varvspärren på DT50x.

Är väldigt tacksam ifall ni svarar :D
Har 08 och jag har dragit pluggen i avgasröret stoppat igen egr och den lilla slangen fram under sättet sen har jag borrat med 1mm borr i munstycket och byt till 15 drev fram (original bak)
Den toppar 90 på raksträckor (enligt mätarn) och bra ax :)

(varvspärren är lilla slangen fram under sättet)
Åker man fast åker man inte tillräckligt fort!
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

90 på mätaren blir ungefär typ 80 då :p ?
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

bombmannen skrev:90 på mätaren blir ungefär typ 80 då :p ?
ca 84-54 skulle jag tro ;)
Tillhör mille!
Notn4
Svårstartad skrothög

Inlägg av Notn4 »

81kmh om mätarna ljuger lika mycket på varje mätare :) min visar 9kmh för mycket enligt GPS:en ,

Men det som du kan göra utan att köpa nått, är att dra pluggen i luftburken (lättaste plugg att dra EVER!) behöver bata ta bort sadeln och knygga bort den, så finns det ju varvspärr OBS!! inte i CDI utan i Moric boxen men sen är ja inte säker om varvspärret funkar likadant i 09:an som i 07-08 =/ går ju att testa.

Sen är det jävligt dåligt drevat, du kan lägga på 12/58 så går den rätt hyfsat tycker jag och sen självklart ska du ha ett större munstycke!

Membranet har ju också sin egna lilla "strypning" men den stryper knappt något eftersom den sitter på dom DT som skickas till hela eruopa alltså ostrypta! och på easyparts så finns den med i sprängskissen och där står det att den ska hjälpa att styra bensinet till membranet =/ går ju att fila upp den om man vill men ja tog min bort, ingen skillnad alls på effect.
Bild
Låst