Hejsan.
Min kompis kom med en galen, men bra idé här om dan
Han sa att man kunde sätta en polisradio på moppen.
Och nu till frågan, kommer det funka?
Behöver man bara koppla in det i ett batteri eller liknande på moppen, + ställa in den lite? Så funkar det?
jadå det borde fungera. men sätt iusf typ en lite högtalare i hjälmen så du hör när dom pratar. har länge fungerat på dett ajag med men skiter i de eftersom jag ändå har plåten kvar...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
ja har redan en scanner på moppen å den fungerar skit bra....men för er som vill ha radio kommer dåliga nyheter......år 2010 byter alla poliser till en grej som heter blå kåd vilket betyder att du inte kan höra på deras frekvenser å tror dom flästa poliser byter redan i år
Låter helt onödigt för mig när du åker moppe ska du koncentrera dig på att köra, inte sitta och lyssna på vad polisen säger, så mkt säger dom inte
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
KoNG skrev:Låter helt onödigt för mig när du åker moppe ska du koncentrera dig på att köra, inte sitta och lyssna på vad polisen säger, så mkt säger dom inte
Helt rätt . Fan läg pengarna på trimm ist och kör ifrån dom isf. Men ni måste ha kunskapen också för att vi ska kunna ha ett fungerande samhälle med så lite olyckor som möjligt
kallepalle skrev:tips: ligg inte och pressa i full gas opm snuten e efter er. kör lugnt och tänk igenom vars ni ska köra. när ni gjort det så kan ni börja dra på.
true! å en scanner som varnar när dom e i närheten e ok...radio...neee för mycke
KoNG skrev:Låter helt onödigt för mig när du åker moppe ska du koncentrera dig på att köra, inte sitta och lyssna på vad polisen säger, så mkt säger dom inte
Jo, men det kan typ vara bra att ha om man står nere i centrum eller nåt och "chillar", och så vet man vart snuten är påväg
Jo, men det kan typ vara bra att ha om man står nere i centrum eller nåt och "chillar", och så vet man vart snuten är påväg
Den längst upp till vänster, en sån har jag tänkt mig. Funkar det?
Tack för alla svar!
Edit: Scanner & Radio, skillnad? Det är radio på bilden eller?
Men alltså tänk efter, dom säger typ inte "nu ska vi åka till Centrum" nu ska vi åka till ica", dom använder radion för kommunikation för rån och högprioriterade saker
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Den längst upp till vänster, en sån har jag tänkt mig. Funkar det?
Tack för alla svar!
Edit: Scanner & Radio, skillnad? Det är radio på bilden eller?
Men alltså tänk efter, dom säger typ inte "nu ska vi åka till Centrum" nu ska vi åka till ica", dom använder radion för kommunikation för rån och högprioriterade saker
Använder dom det inte för tex poliskontroller osv?
Alltså, "Nu har vi tagit han vid 'blablabla' i en BMW", liksom sånt också?
Eller är jag helt ute och cyklar?
Iallafall, det är radio på bilden eller?
dom använder radion till allt som anmäls tioll dom via telefon och tex om en bil kör för fort så säger dom tex. enhet blabla följer efter röd honda civic reg nr abc 123 pga fortkörning. hanmgatan påväg mot erikstorp osv.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:dom använder radion till allt som anmäls tioll dom via telefon och tex om en bil kör för fort så säger dom tex. enhet blabla följer efter röd honda civic reg nr abc 123 pga fortkörning. hanmgatan påväg mot erikstorp osv.
På så sätt kan man kanske veta vart dom är påväg osv.
Kan du svara på om det är radio eller scanner på länken jag länka från blocket högre upp?
Är osäker
Måste bli lite OT och berätta en historia från förr i tiden!
Jag var först i Sverige med att lägga ut Polisradio på nätet.
Det var H-län som hade äran att spridas inte bara över etern, utan även över tcp/ip!
Detta var 1999 och givetvis innan rakel.
Det blev till och med uppmärksammat av den största datortidningen vid tiden och Kalmar lokalradio - när de ringde mig och ville ha en intervju så stängde jag av. Då hade det tagit för stora propotioner, mitt syfte var att tillämpa tekniken först.
"The chase is better than the catch" som Lemmy säger.