sätt fast kopplingen i ett skrivstäd och ta sen en stor skiftnyckel eller en polygrip. akta sen bara då du ska släppa upp kopplingen för fjädern är stark och kan sprätta upp i ansiktet om man inte är försiktig.
ProTeam skrev:sätt fast kopplingen i ett skrivstäd och ta sen en stor skiftnyckel eller en polygrip. akta sen bara då du ska släppa upp kopplingen för fjädern är stark och kan sprätta upp i ansiktet om man inte är försiktig.
// ProTeam
okej men vad äre man ska ha för storlek ? har testat 32 men den e ju för liten :( och det är den största vi har i garaget
Till fjädrarna är de nästan enklast att bara ta ståltråd bakom öglan och sen dra loss dom och montera dom nya på samma sätt. Men använd arbetshandskar så inte ståltråden skär in i handen.
ProTeam skrev:Till fjädrarna är de nästan enklast att bara ta ståltråd bakom öglan och sen dra loss dom och montera dom nya på samma sätt. Men använd arbetshandskar så inte ståltråden skär in i handen.
Jag brukar använda stor när jag lossar muttern till bakre remskivorna.
De lätta e o få bort allt, de e störe problem om man e ensam o montera tilbaxs muttern.
Fjädrarna tar du med avbitartång o drar loss o monterar. smal platt mejsel funkar okså.
okej testade med polygrip men jag fick inge fäste
Då e polegripen för liten du använder, den jag använder e ca 40cm lång.
Sen om den e org monterad o aldig vart bortagen innan, så kan dom på fabriken låst den med loctite o då sitter den värkligen hårt, kan gå lättare om du värmer upp mutern innan okså.
ett tips är att du ber en kompis hjälpa dig.
han trycker kopplingen så hårt han bara kan ner i en bänk eller nått. medans du drar muttern med en rörtong eller polegrip.
knasbubbling skrev:ett tips är att du ber en kompis hjälpa dig.
han trycker kopplingen så hårt han bara kan ner i en bänk eller nått. medans du drar muttern med en rörtong eller polegrip.