LinuSuniL skrev:Men poliser kanske har ett liv utanför jobbet å dom brukar vara lite olagliga då.
Jag snackade mä en snut som hadde en upp portad polaris iq mä trimmpiper mm...
Så dom är nog lite olagliga dom med
inte olagligt att trimma snöskoter^^
Man måsste väll besikta dem med trimmet tro ja de är
nepp. inget krav på det. om inte effekten överskrider vad chassiet är beiktigat för så är det lagligt. och det är ofta besiktigat för över 300hp då det ska hålla för att hoppa med osv.
När stekarns bror skulle sälja sin moppe, trimmad (urpluggad) och allt som det stod i annonsen var det en snut som kom och köpte den om jag minns rätt. Han kom till och med med en arbetskamrat i en av deras radiobilar
meanzick skrev:När stekarns bror skulle sälja sin moppe, trimmad (urpluggad) och allt som det stod i annonsen var det en snut som kom och köpte den om jag minns rätt. Han kom till och med med en arbetskamrat i en av deras radiobilar
meanzick skrev:När stekarns bror skulle sälja sin moppe, trimmad (urpluggad) och allt som det stod i annonsen var det en snut som kom och köpte den om jag minns rätt. Han kom till och med med en arbetskamrat i en av deras radiobilar
senda99 skrev:det borde vara lika olagligt att kör trimmade mopeder för dom som det är för mej.
fast änn jag egentligen håller med så mpåste de ju faktiskt finnas någon som håller koll på samhällena. dock tycker jag att dom har viktigare saker att göra ist för att ta fast mopedister.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
senda99 skrev:det borde vara lika olagligt att kör trimmade mopeder för dom som det är för mej.
klart det är olagligt för poliser att köra trimmad moppe
Men de har rätt att provköra fordon och om den är trimmad så ska de självklart inte åka dit på det. Det är ju liksom deras jobb.
Samma sak som att varken du eller poliser får skjuta folk bara för ni vill men om situationen kräver det så får poliserna skjuta!
Typ..
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Är du smart?
Ska det även vara olagligt för poliser att köra för fort, bära pistol offentligt, sätta handboja på folk som det är för en vanlig svensson?
Tänk lite, när du framför din trimmade moped så begår du ett brott och för att polisen ska ha tillräckligt med bevis för att sätta dit dig så får dom köra din trimmade moped........
Jag snackade med en polis förra veckan, då sa han att man får ha trimmad moped bara man ligger i 45km/h, såg det i deras "lagbok" eller vad man ska kalla den, då stod de att bara man kör lagligt på vägen så får man köra, man kan ju ha trim för effektens skull.
jock3 skrev:Jag snackade med en polis förra veckan, då sa han att man får ha trimmad moped bara man ligger i 45km/h, såg det i deras "lagbok" eller vad man ska kalla den, då stod de att bara man kör lagligt på vägen så får man köra, man kan ju ha trim för effektens skull.
jock3 skrev:Jag snackade med en polis förra veckan, då sa han att man får ha trimmad moped bara man ligger i 45km/h, såg det i deras "lagbok" eller vad man ska kalla den, då stod de att bara man kör lagligt på vägen så får man köra, man kan ju ha trim för effektens skull.