ibland hackar den mellan 5-6. När jag kör urpluggat hackar den mer än pluggat i växlarna 5-6. Det är när jag ska lägga i ny växel det nästan är som 2 växlar fast det bara är 1. det är typ hack 2 ist för 1.
och om man hamnar i 5,5 så bara precis nuddar man den uppåt så läggs den i rätt men så himla störigt när den läggs i ett extra friläge.
1-4 går superbra men 5-6 kan hacka och ett friläge läggs in.
kan man göra något åt saken? typ spruta in 5-56 där växel axlen går in (den kicken sitter på) lr någon annan ide?
Aerox_pimp skrev:någon som har eller har haft samma problem? och nej jag drar inte för lite i växelpeten, min pappa har också tästat den
Har samma problem på vissa växlar på min Derbi.. Men vad jag vet så ska det vara ganska normalt och man måste helt enkelt lära sig att trycka lite hårdare på peten;)
Terge, Tjaa, söker yz 125 grejer:P Haru nått så pma;D
det är så i stort sätt på alla Rieju de e så på mina Rieju det e ett större hack mellan kugghjulen just mellan 5 växel drevet o 6 växel drevet vet inte om man kan göra nåt åt det de e nog bara o lära sig leva me det
"ska vara och ska vara" slart det inte ska hacka mellan växlarna men det är väll något man får leva med när man har växlad moppe. vissa hackar mindre än andrar
Jag har faktiskt aldrig haft det problemet när jag växlar.
Bara att jag råkat växla från ettan till friläge för att friläget på Derbi ligger mellan ettan och tvåan, men inte att jag fått i friläge mellan några andra växlar.
Men som det ser ut nu så är det endel som har det problemet så troligtvis så är det inget problem direkt, bara en störande sak.
så ärre på alla moppar som gått över typ 500mil...växellådan blir ju sliten, går å fixa men bäste e å skita i och va nogran med växlingen att man inte gasar för mykt ochhåller ordentligt i kopplingen
dom behöver inte ha gått 1 meter för att de ksa vara så. det är ett extra stort mellanrum mellan 5:an å sexan iaf på AM6 och det gör att det blir lätt att få i friläge där.