Stort problem med Aerox vid start, hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
dixxon
Elmoped

Stort problem med Aerox vid start, hjälp!

Inlägg av dixxon »

Hejsan,:D

Jag har en yamaha aerox -08 som jag har satt på ett yasuni Z rör på. och efter det så satt jag på en dellorto 17,5 mm förgasare, polini speed control variator.. Den går bra men då mopeden har stått inne eller utomhus under en lite längre tid, t.ex. över natten så då när man ska starta mopeden sen på t.ex. morgonen så går den igång men den "dör" direkt då man gasar, efter ett par sekunder ca 20 sekunder då den har stått på tomgång så går den perfekt och då är det bara att gasa iväg...
Det är inte att det är skräp i munstyckena för dom är helt rena och jag har även rengjort tanken så den är helt ren från skräp och jag ahr ävens att på ett bensinfilter....
huvudmunstycket är strl. 90 och det är lagomt, lågfartsmunstycket är strl 38...
( förgasaren är ju en 17,5mm dellorto )
Den är förberedd för el/automatchoke och jag har ens sådan choke... :D

Varför gör den så kan någon ge mig tips på vad felet är och hur jag kanske kan räta till det?? är det någon som har haft så?? :?:

Extremt tacksam för svar :D
Yamaha Aerox -08
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

du kan inte ändra på det den är kall du måste låta den stå en stund som du skrev innan man kan gasa
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

fattar inte vad du menar med choke? har du ingen så är det felet. har du en choke så e den pajj.

det e bara att moppen är kall så¨de e ingen fara. men choken gör att man slipper vänta tills den blir varm
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

ta bort bensin filtret och den funkar :P
dixxon
Elmoped

Inlägg av dixxon »

okej, mer svar alla, måste lösa det här :D vill veta vad många tycker så kan man pröva lite av varje :) ??
Yamaha Aerox -08
Användarens profilbild
Bremler141
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Bremler141 »

vad var det för orginal munstycke på din? :wink:

Ja har en rossi replica -08 den har ja urpluggat ZX nya vikter fjädrar o dragen v-ring! ja har strl 72 på mitt nya munstycke o den går kanon!
Bild<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!
Låst