problem med blinkers :/

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
dixxon
Elmoped

problem med blinkers :/

Inlägg av dixxon »

Hej:)

Jag har en Yamaha Aerox -08

Jag har original blinkersbak och inga fram eftersom jag har crosstyre. men när jag blinkar så lyser bakblinkersena,dom blinkar inte,.,,,
då ska jag köpa STR8 custom blinkers (miniblinkers) och ett mekaniskt blinkerrelä och sätt fram på moppen, men då är frågan följande:

1. Hur monterar jag två miniblinkers framtill om jag har originalblinkers bak och original blinkrelä??? och hur gör jag med det mekaniska blinkrelät som jag måste ha också??? byter jag ut det mot org. hur gör jag??!! :?:

2. kommer något förstöras när jag monterar för jag ska he tillbaka alllt på moppen om 2 år typ,,, ??? alltså jag menar om man typ måste kapa nå kablar eller nå så det inte går att he tillbaka allt original sen?? :?:

blinkersena och reläet är:

http://www.startuning.se/product/95960- ... ustom-STR8
http://www.startuning.se/product/96930- ... niskt-STR8

tacksam för svar... :D
Yamaha Aerox -08
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

anledningen till att dom där bak bara lyser är för att du inte har några blinkers inkopplade där fram eller så är det blinkrelä sönder!
dixxon
Elmoped

Inlägg av dixxon »

hyosungsf50 skrev:anledningen till att dom där bak bara lyser är för att du inte har några blinkers inkopplade där fram eller så är det blinkrelä sönder!
okej, det vet jag ungefär :)

men det var inte savret på frågorna riktigt ?? :D
Yamaha Aerox -08
retur
Svårstartad skrothög

Inlägg av retur »

jag har också haft samma problem, men jag köpte sånna miniblinkers och satte fast dom på framkåpan med dubbelhäftande tejp som man får med, men dom lyste fortfarande , så då blev det ett nytt relä bara och nu blinkar dom fin fint! :)

och det är inga problem attfå bort grejorna sen om du ska det! men tänk på att inte köra med bara bakblinkers med nytt relä för då kommer dom lysa.. :P , men köp nytt relä och tejpa fast dom på aeroxen så kommer de bli finfint;)
dixxon
Elmoped

Inlägg av dixxon »

retur skrev:jag har också haft samma problem, men jag köpte sånna miniblinkers och satte fast dom på framkåpan med dubbelhäftande tejp som man får med, men dom lyste fortfarande , så då blev det ett nytt relä bara och nu blinkar dom fin fint! :)

och det är inga problem attfå bort grejorna sen om du ska det! men tänk på att inte köra med bara bakblinkers med nytt relä för då kommer dom lysa.. :P , men köp nytt relä och tejpa fast dom på aeroxen så kommer de bli finfint;)
fattade inte riktig det du skrev här: men tänk på att inte köra med bara bakblinkers med nytt relä för då kommer dom lysa.. , men köp nytt relä och tejpa fast dom på aeroxen så kommer de bli finfint;) ????

:)
Yamaha Aerox -08
retur
Svårstartad skrothög

Inlägg av retur »

haha alltså att köp grejjorna samtidigt och sätt på;)

en poolare han köpte relät först och satte på och då börja bakblinkerserna lysa finfint , men efter någon dags körande började dom lysa igen, så köp framblinkers samtidigt för då sliter de inte på relät på samma sätt;)
Låst