tjenah..
Jo det är så att min sym jet är sugen på att krångla lite så här ligger det till.. Den startar normalt och så kör iväg varvar normalt men efter ett tag om man kör halv gas en kort stund och gasar fullt igen så blöddrar den.. förgasaren är rätt inställd men sen när man stänger av den så börjar det rinna soppa ur luft burken lämnade in den p åservice o så och de kollade hela förgasaren och det funkade bra en dag sen kom det tillbaka... Enda ''trimmet'' som är gjort är att mitt org rör är urpluggat och har kört så i 570 mil har inte pillat på förgasaren med sport lufts filter lr liknande..Kort sammanfattning Går normalt första minuten börjar sen rinna soppa ur luftburken.. tack på förhand!
jakobb93 skrev:tjenah..
Jo det är så att min sym jet är sugen på att krångla lite så här ligger det till.. Den startar normalt och så kör iväg varvar normalt men efter ett tag om man kör halv gas en kort stund och gasar fullt igen så blöddrar den.. förgasaren är rätt inställd men sen när man stänger av den så börjar det rinna soppa ur luft burken lämnade in den p åservice o så och de kollade hela förgasaren och det funkade bra en dag sen kom det tillbaka... Enda ''trimmet'' som är gjort är att mitt org rör är urpluggat och har kört så i 570 mil har inte pillat på förgasaren med sport lufts filter lr liknande..Kort sammanfattning Går normalt första minuten börjar sen rinna soppa ur luftburken.. tack på förhand!
Kolla luftburken så att den inte är igentäppt, kanske rinner ut soppa för att det inte suger nått.. ingen aning! värt att testa iaf
kallepalle skrev:
ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
Folke33 skrev:Din förgasare flödar över pga att nålventilen inte stänger som den ska. Skruva bort flottörhuset o byt alt slipa in nålventilen igen.
Flottören ser hel ut men det rinner ut bensin ur Ett hål som heter ''Air inlet for idle speed'' http://www.sgnc.dk/documents/00032.pdf kolla på den sidan på sida 93 ''Fuel system'' vill gärna veta vart den leder och hur man kan laga det och vrf det rinner ut och bensin därifrån. Tack på förhand.......[/img]
Din flottör är säkert hel , men kika på ritningen på sid 93 igen... Där har du ngt som heter "float valve". Det är en nål o ett säte. Plocka ur nålen ur sätet...lägg i en dutt tandkräm , rubbing , karborundum el ngt med slipmedel i...o gnid , vrid , slipa in den igen så den blir tät. Det är den ventilen som stänger bensintillförseln när flottörhuset är fullt. Din är otät , alltså flödar den över.
Folke33 skrev:Din flottör är säkert hel , men kika på ritningen på sid 93 igen... Där har du ngt som heter "float valve". Det är en nål o ett säte. Plocka ur nålen ur sätet...lägg i en dutt tandkräm , rubbing , karborundum el ngt med slipmedel i...o gnid , vrid , slipa in den igen så den blir tät. Det är den ventilen som stänger bensintillförseln när flottörhuset är fullt. Din är otät , alltså flödar den över.
Har provat allt som du har sagt nu men utan resultat Finns det några fler orsaker som man kan kolla ??
Ta bort flottörhuset , vrid på bensinkranen så att bensinen rinner igenom förgasaren o ut igenom nålventilen. Trycker du då upp flottören mot förgasaren så ska bensinflödet sluta. Gör det inte det , så är nålventilen fortfarande otät.