Jag har en polare som har en drd, och hans bakdämpare går i botten typ om han sitter på den(han väger 60kg).
Så jag undrar om man kan spänna åt dämparen och hur man gör det.

Tack på för hand

http://www.twostroke.se/product.asp?product=6837nonne skrev:Hur gör jag detbeckvall skrev:fyll på med lite luft så blir de bättre
Aa men jag har ingen sån finns det nått annat förslagTobbaN skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=6837nonne skrev:Hur gör jag detbeckvall skrev:fyll på med lite luft så blir de bättre
Skulle jag gissa på
Okej tack så mycketbensinskalle skrev:(?)
De ä ju gas i dämparen, inte luft......
Eftersom de ä drd så ska de ju vara ställbar fjäder...
De går att skruva så fjädern pressas ihop och blir hårdare, ovanför själva fjädern sitter de som en stor "mutter" som man kan vrida så fjädern trycks ihop
De kan vara så, eller så ä de nå fel på dämparen somsagt... Kan va läckage ..
om de ä drd med länkagefjädring förstås... Vet inte om drd 03:erna har de .... Men de märker ni om de går att justera eller intenonne skrev:Okej tack så mycketbensinskalle skrev:(?)
De går att skruva så fjädern pressas ihop och blir hårdare, ovanför själva fjädern sitter de som en stor "mutter" som man kan vrida så fjädern trycks ihop
länkage med gasdämp med separat behållare på drd 03 är detbensinskalle skrev:om de ä drd med länkagefjädring förstås... Vet inte om drd 03:erna har de .... Men de märker ni om de går att justera eller intenonne skrev:Okej tack så mycketbensinskalle skrev:(?)