du vet att mk handmade är en lågvaravig cylinder? till ett hög varvigt rör..ProoStunter skrev:måste jag byta vev till mk handmade 70cc och tk rör?
Då får du ta och byta vev. arisalen passar bättre till ditt tkAnden-r skrev:okej, men tror du att en manston replica 70cc e bättre?
Dagligt bruk eller köra enstaka gånger och serva mycket?Rroobbaann skrev:21mm insug/förgasare
Vforce membran
Polini luftfilter
14/52 drev
boost bottle
Hebo vev
Och jag undrar vilket rör och cylinder jag ska ha för att accet ska vara ganska bra men toppen riktigt bra ,, Och hur snabbt den kmr att gå med det??
Tål relativt mycket ändå. Hur långt har mopeden gått och är veven i bra skick?xorxiz skrev:undrar hur mkt original vevpartiet tål på Senda r xtreme 02? ska eventuellt köpa ny cylinder inte säker på om jag ska ha 70 ler 80 cc och ny förgasare och nytt rör om nån månad kanske. nått förslag på cylinder förgasare och rör?
har du inte större förgasare?erik_94 skrev:hej, har enn gilera smt som gått 140mil, och vill nu ha lite mera fart![]()
det som sitter på är mk thrower,munstycke,ostrypt cdi.
vill inte byta mer och det ska funka till vardags bruk.
har funderat på denna.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844
är den bra?
ge gärna förslag på andra
Köp en metrakit sp cylinder och ett metrakit sp rör så ska den gå ska du seleeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
Mk handmade 70cc cylindern kommer funka fint med ditt lågvarviga rör, kommer bli bra med kraft i botten och bli riktigt skön att köra, om du vill ha kvar det röret dvsleeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
Släng sportluftfiltret och köp:leeo skrev:hejsan jag har en Derbi Senda xtreme 06 med :
leovince v6 rör
21mm fögasare
13/53drevning
sportluftfilter
airsal 50cc
sen nu har jag tröttnat på 50cc så jag vill byta till 70cc sport.men jag vet inte riktigt vad jag behöver byta/lägga till på min setup för att en 70 cc sport ska gå på och funka.
tacksam för svar/leo
Ingen idé med den cylindern till turbokit dos salidos och köra dagligen, det har jag sagtRroobbaann skrev:Hebo - Cylinderkit (Tomahawk Racing) 80cc (AM6)
Hej jag har lite frågor om denne cylindern,
Först vill jag fråga om den är starkare än barikit 80cc ,, airsal t6 80cc ,,Top performancec 80cc duo plus ,, Och så undrar jag på vilka varvtal den börjar jobba , för jag vill inte ha en låg varvig cylinder,,
tackar för snabba svar
Fortsätter du spamma åker du på en varning!Rroobbaann skrev:?
Byt till ett insug som passar med din förgasare om du inte redan har det (21mm var det va?) Lameller och fjädrar skulle nog inte sitta helt fel heller. veven behöver du inte byta. Här har du membranet:leeo skrev:vart kan jag köpa 70cc sport cylindrar till Derbi Senda extreme 06?
chifen: okej men vart kan jag köpa det membranet hittar inget sådant. behöver jag inte byta nått med om jag ska byta till 70 cc sport? så som tex insug o sånt?
Innerdiametern på originalinsuget är inte 21mm, så det passar inte fint allsleeo skrev:okey, men jag har original insug på min 21 mm förgasare det passar fint, måste jag byta det?