Hejsan ja har slått vad med en person att enligt lag så får du inte Ändra minsta lilla skit på en moped ..Visst är det så ..
Läste det nämligen här på Tsr magazine .
Dom skrev det på en artikel ..
Senast redigerad av Kasto den 5 maj 2009, 09:57, redigerad totalt 1 gånger.
Kasto tänk på rubriken. Det är inte första gången vi nämner det för dig. Blir så mycket lättare att hitta och svara på dina frågor då. Ändrar du den till något mer lämpligt?
Kasto skrev:Hejsan ja har slått vad med en person att enligt lag så får du inte Ändra minsta lilla skit på en moped ..Visst är det så ..
Läste det nämligen här på Tsr magazine .
Dom skrev det på en artikel ..
det beror faktiskt på. enligt lag så får du byta ut delar, MEN bara mot orginaldelar. alltså inte mot stylingdelar eller något. OM du inte gör en kontrolbesikting och får den godkänd.
sen hur många poliser som bryr sig om du tex har bytt handtag är ju en helt annan sak.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Kasto skrev:Hejsan ja har slått vad med en person att enligt lag så får du inte Ändra minsta lilla skit på en moped ..Visst är det så ..
Läste det nämligen här på Tsr magazine .
Dom skrev det på en artikel ..
det beror faktiskt på. enligt lag så får du byta ut delar, MEN bara mot orginaldelar. alltså inte mot stylingdelar eller något. OM du inte gör en kontrolbesikting och får den godkänd.
sen hur många poliser som bryr sig om du tex har bytt handtag är ju en helt annan sak.
Grabben Lyssna Här --Ja Läste Här på Tsr Magazine Att man faktiskt inte får byta någonting även Om de e orginal lr Styling delar .
Kasto skrev:Hejsan ja har slått vad med en person att enligt lag så får du inte Ändra minsta lilla skit på en moped ..Visst är det så ..
Läste det nämligen här på Tsr magazine .
Dom skrev det på en artikel ..
det beror faktiskt på. enligt lag så får du byta ut delar, MEN bara mot orginaldelar. alltså inte mot stylingdelar eller något. OM du inte gör en kontrolbesikting och får den godkänd.
sen hur många poliser som bryr sig om du tex har bytt handtag är ju en helt annan sak.
Grabben Lyssna Här --Ja Läste Här på Tsr Magazine Att man faktiskt inte får byta någonting även Om de e orginal lr Styling delar .
Så du menar då att om du t.ex kör omkull och ditt styre böjs åt helv**e så får du inte byta mot ett nytt orginal styre?
Är det lagligt att höja en moped?
Grunden är att du inte får göra några som helst ändringar på ett fordon som är helfordonsgodkänt. En EU-moped är helfordonsgodkänd.
¨
Kasto skrev:Är det lagligt att höja en moped?
Grunden är att du inte får göra några som helst ändringar på ett fordon som är helfordonsgodkänt. En EU-moped är helfordonsgodkänd.
¨
Kasto skrev:Är det lagligt att höja en moped?
Grunden är att du inte får göra några som helst ändringar på ett fordon som är helfordonsgodkänt. En EU-moped är helfordonsgodkänd.
¨
DETTA STOD PÅ JÄRNETS HEMSIDA
Men man får byta till orginaldelar!
Men då måste man enligt lagen dra till en verkstad lr nått som kan godkänna delarna ..
Det gäller bara eu-moppar för 30moppar får man lackera om och styla bara grejerna är lagliga. Så fort du byttar en liten grej på eu-moppe ska den besiktigas om ifall man är petig
vissa "icke" orginaldelar som t.ex. avgasrör o blinkers fram o bak lampa får man oxzå byta men de nya ska då vara ce godkända och en kontrollbesiktning MÅSTE göras
och kul på hjul är det org delar man köp av t.ex. återförsäljaren eller där man köpt moppen och får med ett intyg att det är org osv. osv. så behöver man inte besiktiga om
KUL PÅ HJUL skrev:Det gäller bara eu-moppar för 30moppar får man lackera om och styla bara grejerna är lagliga. Så fort du byttar en liten grej på eu-moppe ska den besiktigas om ifall man är petig