black_kissi skrev:frågan är inte vilken som är värst, utan vilken som är bättre... lol
Ja vet inte me dig.. Men fråga vartenda vuxna j***l så betyder "värst" typ samma sak... De är bara de att de berors på vilket samanhang man säger de... *fail*
Och årmodel.. På Dracen ser du... På RRX'en? -06 -> -08
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Nej 01 har AM6.[DRAC]
Från 07 eller 08a så kom AM7.[RRX]
Om man säger att man bara ska plugga ur dem direkt från fabrik och sedan bestycka förgasaren så kommer Dracen gå bättre pga av deras drevning.
Men orginla så kommer RRXn piska den hårt.
Deluxe skrev:Nej 01 har AM6.[DRAC]
Om man säger att man bara ska plugga ur dem direkt från fabrik och sedan bestycka förgasaren så kommer Dracen gå bättre pga av deras drevning.
Och om man drevar om RRX n?
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
Deluxe skrev:Nej 01 har AM6.[DRAC]
hur kunde då min Rieju mrx pro 08 ha en AM6 motor?AM7:an kom slutet 2008 och början på 2009, jag tror att dracen kommer att gå bäst om man bara drar pluggen och bytar munstyke, men börjar man att dreva så tror jag att rrx:en kommer att gå mycket bättre.
nejnej dracen har AM6 hälften av drac ård mod 98 hade am5
ONT: det beror ju på dracen har ju katalysator och sånt i kröken och är den en 03/04 drac har den ju 16 mm förgasare men om de är en 01/02 har den bara 12 osv också beror det ju på drevning osv osv men annars äre ju samma motor i lite äldre rrxar och dracar så ganska snarlika är dom ju