setupen finns längre ner!
ska fräsha upp min DRD under vintern här och får se om det kanske blir ny lack också just nu är det metalick svart som är på mopeden

nya updates längst ner


två bilder hur den såg ut innan


nya blinkers gjorde en del ändå


va ju sugen på lite mer fart så det fick bli ett riktigt avgassystem



snyggaste dämparen



sista bilden innan isärplockning.. fan va det sladdade


isärplockad och mer ska bort


lite rensad, motorn och hjulen ska också väck.
---------------------------------------------------------
4/12 2007
nu har motor och tank tagits väck och avgassystemet, kick, växelförare och troligtvis transmititionskåpan ska poleras


ni kan även kolla min guide för att se hur jag gjorde om ni själva ska ta bort motorn

-----------------------------------------------------------
20/12 2007
växelföraren har blivit dugligt polerad



------------------------------------------------------------
3/1 2008
insuget har no fått sig en omgång



-------------------------------------------------------------
30/1 2008
har nu hållit på ett j*vla tag med mitt avgassystem, har tagit många många timmar och gjort det under några veckors tid, men nu är det handpolerat och jag har lämnat kvar eloxeringen vid svetsningarna för en racigare look och inte polerat med silasalskiva för då blir det lite för "kromigt" för ett racing system. tycker själv att det blev bra slutresultat, vad tycker ni? obs bildskärpan är rätt dålig men det blänker ännu mer i verkligheten och det går att spegla sig i det

(första 2 bilderna är från innan jag började polera)


jadu. man ser ju hur gult och skabbigt det ser ut av klarlacken


vet att det ser väldigt mörk och lite opolerat ut längs bort men det är bara för ljuset försvinner


vad tycks?

---------------------------------------------------------
2/2 2008
Mellanröret är polerat nu





-----------------------------------------------------------
avgassystemet är klart nu och har även varit framme lite på kicken


reflekterar lite väl mycket ljus

blänker rätt bra



dämpen blev rätt schysst

helbild på röret

tycker ljusstrålen från röret ser jävligt cool ut på den bilden


slutdelen på dämparen. mycket detalj jobb som är gjort


ljuva eloxering



obs. vet att röret ser gulaktigt ut på vissa bilder men det är för ljuset som kommer på från taket är lite gulaktigt så.
----------------------------------------------------
Skriftlig update! 10/2 2008
Nu har jag börjat på motorn också



kommer updates när jag har tid

----------------------------------------------------
Update 24/2 2008
kapade kåpor och allt är borta från ramen nu



min fina ram är helt massakrerad och smutsig



det blev ju rätt snyggt kapat detdär eller hur? får se hur det blir med nya lacken senare



framfälgen

KOMMENTERA NU

----------------------------------------------
Update 27/2
nu är framfälgen riktigt polerad




sry för mörka bilder.. men man ser ju att det är lite blankt iaf

-----------------------------------------------
Update 16/3
nu börjar det hända grejer gräbbs och görls



blästrade saker



före och efter bild på gaffelbenen (opolerade bara tvättade)

sotade ur röret också, va rätt skitigt kan jag säga


slipade kåpor


lacken som jag köpt




-----------------------------------------------------
nu är det påskupdate



utan klarlack. bara metallic svart och en med blå pearl på också


min söta blåa pearl färg


ska på mer klarlack



låt bilderna tala för sig själva =)

detalj jobb ftw =) styrkrona

lite blank blank svarta grejer


min lilla order


nu kan man bli emo också


mer klarlack ska på och det ska poleras mer

------------------------------------------------------------------
Liten Update 4/4 fixat till lacken lite mörkare nu, även lackat kylare och cylindertopplocket mattsvart;) blev rätt fint

blev lite bättre


cylindern blev ju fin

---------------------------------------------------------------------
Update 20/4
har fixat lite med lacken och små detaljer nu




kylaren och cylindern


blir rätt bra med nya tempgivaren där:) ska bara polera den lite mer.

liten smygportning av cylindern, inga ändringar av vinklar utan bara matchportat med blocket lite och polerade kanaler


bonusbild:

vem fan behöver modetidningar när man bara kan ta arbetskläderna, en gasmask och dra upp byxorna så långt det går:O? mode är överskattat!


detta blir ungefär slutresultatet på lacken


----------------------------------------------------------------
update 27/4 2008
gjorde en liten specialare med kåporna (som nu är färdiga) det är metallicsvart utkant på alla kåporna nu






detdär är ungefär så svart det blir i alla skiftningar, där ser man inte ens att ytterkanten är lackad för resten är också svart


och sådär blått blir det ungefär



där syns det nog bäst av alla bilder jag har, lite speciellt är det ju iaf.

nästan hela kåpsetet där

blir bra blank färg också, drygt 1,5 liter klarlack gör det jobbet

Nu är det snart dags att plocka ihop hela moppen också, ska gå över ramen lite bara, polera andra sidan av svingen, båda gaffelbenen och lacka motorn samt bromsoken


nej de är ingen spegel

--------------------------------------------------------------------
Update 25/5 2008
nu har det inte varit en update på länge, haft mycket att göra men nu har det händ en del också, den är på G nu och är nog klar till helgen och sundsvall moppe meet!
nu till vad som har hänt:

snyggade till svänghjulskåpan lite


lackat insidan på svingen metallic svart


passade på att ta bort klarlacken från ramen, blev lite finare nu


polerad topp på gaffelbenen och metallic svart nedtill, lite eget och väldigt snyggt!

har ju fått tag i en ny förgasare, bara 17.5mm, ville ha en 19 men bättre än 14mm iaf! en liten hemmagjort oljepumpskåpa i polerad aluminium och polerad vattenpumpskåpa.

börjat plocka ihop moppen, ser ju rätt schysst ut för att bara vara lite snabbt påslängda smågrejer utan kåpor.

ur en annan vinkel men mitt fina pearl blåa bakdrev, blev ju schysst det med.
vad tycker ni då? börjar ju bli fint eller hur?

bonus bild på farsans nya fälgar

--------------------------------------------------------------------------------
Moppen är nu klar! kommer med mer skriv info senare, nu till bilderna:

framifrån

sidan

coustom made gaffelben

i mörkret
på eftermiddagen va det moppeträff också


prestandan är ju finfint iaf, lite segt botten på den, den börjar dra vid 8-8,5k rpm men då skjuter det på som faen. går bättre än någon annan 50cc jag kört och andra säger samma sak. folk som tror att det va 70cc på den. ingen på träffen som körde 50 som va ens i närheten av att dra mig.
1:a plats i 50cc växlat blev det iaf, folk tyckte jag skulle ställa upp i 70cc växlat också, och skulle ha en duglig chans där med.
setup:
polini for race 2
malossi reedventil
17,5mm förgasare (106 munstycke, ska mixa lite med det när jag får tag i munstycken)
uppfilat metallinsug
matchportad cylinder
uppfilat och lite breddad avgasport
polerade spool portar lite (inte ändrat några durationer där, bara matchat med blocket och polerat lite för lägre friktion)
etanolkonverterat (där räknar jag in en ytterst liten planing av toppen, så liten så den nog inte ens märks av)
12/52 drevning
toppfart: ?? har ingen hastighetsmätare, hänger lugnt med på 90 väg och lite till, men varvar ur på en gång. varvade ur 6an innan race sträckan (201 meter) var slut, så axxet är det inget fel på.
bara för ett skrytexempel:
ett av racen missade jag starten helt på, var nästan så moppen dog i starten (tog tid att komma iväg dvs) och min motståndare tjuvstartade dessutom, men det slutade med att jag var före i mål ändå. moppen jag körde mot va en tk drac har jag för mig.
fler bilder:

skölde av den med lite vatten bara, hade inget tvättshampo hemma :O men den blev rätt fin ändå


lite ljus från dioderna efter "tvätten"

motorn

kylarvinge

sådär ser det ut när jag blinkar

lägg gärna en kommentar

