igår när ja o några polare var ute och körde så hände det något skumt som hände..
moppen bara dog när jag körde i en nerförsbacke!

jag har ju trimmat o så med 70 cc .. ,
den blev ju väldigt varm eftersom ja drog på rätt bra..
men när jag försökte kicka igen så satt kicken liksom fast.. = /
men så väntade jag i kanske 20 minuter så aeroxen fick svalna och så , och då satt kicken inte fast längre, men den låter helt död när man kickar:(
det kommer fram bensin som det ska och jag har bytt tändstift.. men ändå startar den inte

någon som vet vad felet är eller hur man ska göra för att fixa?
tacksam för svar ! (:
kan tillägga att mitt batteri är jäääääääävligt dåligt "/ , men de kanske inte har någon betydelse alls
_____
update:
jag har kollat inne i cylindern och det är ioförsig ett LIIITET jack i cylinder inte alls stort..
pic:

den slår jättebra gnista! , men den tänder ändå inte

batteriet är nästan helt dött.. , men är den skuren eller kan det vara något annat?
_____
nu har jag varit på bike och dom har konstaterat att kolven är inget att ha längre alls för det är en repa i den och lite typ fastbrända kolvringar , men dom kollade i cylindern och sa att den inte alls var skuren!
Dom sa att kolven hade bränt av sig så det blivit märken i den (ALLTSÅ inte något på djupet!)
men dom var inte intresserade av att hjälpa mig eftersom dom tydligen är väldigt noga med att inte trimma mopeder-.-

så nu frågar jag er! , hur ska jag få bort det lilla ''lagret'' i cylindern för det är ju ett väldigt hårt material.. men ska man ta och sandpappra lätt eller ska man ta någon syra som typ löser upp skiten och torka med trasa?

väldigt tacksam för hjälp!
dom sa att bara jag fixade det + en ny kolv så skulle den gå fint igen!
men då gäller det att jag inte sabbar detta ! ^^