Asså, alla köper juh Derbi, varför inte köpa en Yamaha DT50R -06a, de är lättmekade och snygga som fan , går dock lite segt orginal... men det finns juh trimm till den me de finns med både SM och kross däck
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
g-ounze skrev:Tjena allihopa.. Står inför valet av olika crossar/SM crossar..
Om de ska vara SM eller Cross spelar iprincip inge roll egentligen.. Men ja föredrar SM...
Den skall
-Helst vara 30 moppe
-Kraftig motor så den rör på sig redan 100% av strypt (80-90 km/h)
-Hyfsad fin original | Kan tänka mig lägga LITEN slant på styling.
-Inte över 16 000 inköps pris... Begagnat som nytt.. Spelar roll...
-Lätt att strypa av.. Helst utan fransk-strypning och liknande svåra strypningar... Kan tänka mig köpa effekt rör...
Tänkte på Rieju RRX... Men den verkar ha fett slö motor original.. Dock vet ja inte hur den går 100% av strypt..
DEA!! skrev:Vill du ha en moppe med drag ska du ha Rieju drac!
Det håller jag med om, min går som en skållad råtta och den är bara urpluggad finns ingen bättre moppe om man ska hyper trimma, strypa av eller köra original
g-ounze skrev:snarare RRX blir de.. Drac kräver arbete för att göra de fin..
RRX med
o-strypt CDI
effekt rör (typ Hebo Escape)
Sport luftfilter..
Bättre munstycke (hjälp)
drev? (hjälp)
Räknar me en toppfart på över 85 km/h.. Tror ni de låter rimligt?
ja det är rimligt. köp en rrx, skit i sportluft, sätt i munstycke 95-100 och orginaldreven duger men annars gå upp 1 kugg fram (sitter 11 orginal) så gör den runt 85-90 med ett tex. Hebo elr gianelli.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
RRX med
o-strypt CDI
Sport luftfilter..
Bättre munstycke (hjälp)
drev? (hjälp)
ja det är rimligt. köp en rrx, skit i sportluft, sätt i munstycke 95-100 och orginaldreven duger men annars gå upp 1 kugg fram (sitter 11 orginal) så gör den runt 85-90 med ett tex. Hebo elr gianelli.
Jo blir så.. =D Avskyr att mecka me moppar nu när ja inte kan ett skit.. och ja fattar mig inte på de där me membran..? =S... Och Reeds o.s.v... Nee.. RRX verkar de ultimata.. =)
[[-_/G-Ounze\_-]]
Gilera Runner SP 70cc & CPI SM White Edition (limited)
RRX med
o-strypt CDI
Sport luftfilter..
Bättre munstycke (hjälp)
drev? (hjälp)
Derbi ska de va ;D
Jo blir så.. =D Avskyr att mecka me moppar nu när ja inte kan ett skit.. och ja fattar mig inte på de där me membran..? =S... Och Reeds o.s.v... Nee.. RRX verkar de ultimata.. =)