har en Derbi Senda r xtreme 02 urpluggad och tnt sport luftfilter.
om jag fyller på kylartanken till max och kör en bit (ca. 6km kanske) så ligger den på under min och jag har ingen tom gång på den och tomgång skruven är inställd på det högsta har testat ändra på den någon som vet vad som kan va fel?
Men iaf, du har väl förstås inte bytt munstycke? testa gör de så ska motorn må bättre...
Sen kylarvattnet, har du bytt de eller tappat ur de nånting?
Isåfall så bildas de luftbubblor i kylsystemet och då får man avlufta genom att starta motorn, låta den gå lite, stänga av, låta den svalna och efterfylla med kylarvätska tills nivån inte sjunker längre ....
Om de nu inte ä så att du har fifflat med kylsystemet, så har du en läcka och de lär du se isåfall.... Eller så har topplockspackningen eller cylinderfotspackningen gått så de läcker in vätska i cylindern... Gör de de så ryker de vitt ur avgassystemet ( ganska ordentligt ).....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Men iaf, du har väl förstås inte bytt munstycke? testa gör de så ska motorn må bättre...
Sen kylarvattnet, har du bytt de eller tappat ur de nånting?
Isåfall så bildas de luftbubblor i kylsystemet och då får man avlufta genom att starta motorn, låta den gå lite, stänga av, låta den svalna och efterfylla med kylarvätska tills nivån inte sjunker längre ....
Om de nu inte ä så att du har fifflat med kylsystemet, så har du en läcka och de lär du se isåfall.... Eller så har topplockspackningen eller cylinderfotspackningen gått så de läcker in vätska i cylindern... Gör de de så ryker de vitt ur avgassystemet ( ganska ordentligt ).....
jag har bytt munstycke har bara någon storlek fel men ska fixa det iaf så har jag inte pillat med kylarsystemet och det kommer inte vitt ur avgassystemet och har inte märkt någon läcka heller
antingen in i cylindern, ut på marken eller ( dock högst osannolikt ) in i växellådan....
Har du rätt munstycke så är de bara att lira med tomgångsskruven tills de blir bra, och se till att luftskruven är något sånär vettigt inställd, utskruvad ett par varv brukar va lagom...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever