Har kopplat in blinkerserna redan, och dom blinkar för fort så jag ska sätta dit ett blinkersrelä pågrund av det..bensinskalle skrev:nope...
Men har du testat att koppla in blinkersena till o börja med?
Lös dom inte så hade du förmodligen fel riktning på dioderna...
Om reläet har tre kontakter så är de förmodligen en + in, och två stycken + ut , en ut för varsin sida blinkers
Koppla helt enkelt in-kontakten på reläet till + på batteriet, och de anda två kontakterna till + på blinkersena... Koppla sedan minus på blinkersena till jord eller minus på batteriet...
Vilken kontakt som är vilken på reläet får du testa... Likaså om de inte står + eller - på dioderna så får du testa de också
Dioderna släpper nämligen bara fram ström i en riktning ( de ä deras syfte ) och så har man fått ljuset på köpet
aha, ja men då är de ju bara att bytaYzTerge skrev:Har kopplat in blinkerserna redan, och dom blinkar för fort så jag ska sätta dit ett blinkersrelä pågrund av det..bensinskalle skrev:nope...
Om reläet har tre kontakter så är de förmodligen en + in, och två stycken + ut , en ut för varsin sida blinkers
Koppla helt enkelt in-kontakten på reläet till + på batteriet, och de anda två kontakterna till + på blinkersena... Koppla sedan minus på blinkersena till jord eller minus på batteriet...
Vilken kontakt som är vilken på reläet får du testa... Likaså om de inte står + eller - på dioderna så får du testa de också
Dioderna släpper nämligen bara fram ström i en riktning ( de ä deras syfte ) och så har man fått ljuset på köpet
Jo, men problemet är att voltregulatorn sitter i samma dosa som blinkersreläet och jag vet inte vicken sladd som hör till vad:/bensinskalle skrev:aha, ja men då är de ju bara att bytaYzTerge skrev:Har kopplat in blinkerserna redan, och dom blinkar för fort så jag ska sätta dit ett blinkersrelä pågrund av det..bensinskalle skrev:nope...
Dioderna släpper nämligen bara fram ström i en riktning ( de ä deras syfte ) och så har man fått ljuset på köpetÄr du osäker på kontakterna så testa dig fram
Sätt i en extra svag säkring om du är jätteosäker när du kopplar, men de ska inte kunna hända nåt
Men det relät jag har ska passa på min moppe:/Hebo_Boy skrev:jag använde mig av detta relä http://twostroke.se/product.asp?product=8561
Får försöka fixa det, men tack ändå:)bensinskalle skrev:mmmmmmmmmmmmm
ja dehär är ju skoj...
Men är de inte voltregulator i blinkreläet du köpt så får du helt enkelt koppla bort blinkreläet du har på moppen sen tidigare och koppla in reläet du köpt, de finns inget annat sätt om du inte tänker köpa nåt annat...
Ja tror ja sa fel om kopplingen... Men de ä tre stift på ditt relä?
Ett stift ska vara till +, helst på tändningen för annars kan man blinka när som helst...
Ett stift ska till blinkersknappen, den avgör höger eller vänster, så reläet pumpar bara blinket till båda....
Ett stift ska om ja fattat de rätt till minus, fattar inte varför men de är väl reläets egna krets som behöver återledning...