Bra fråga det undrar jag också, men förmodligen så används kanske det på låga varv och när man kommer upp högre varv så kanske huvudmunstycket "går in", me det är bara en egen teori.
Alsen skrev:Bra fråga det undrar jag också, men förmodligen så används kanske det på låga varv och när man kommer upp högre varv så kanske huvudmunstycket "går in", me det är bara en egen teori.
aa det tror jag är ganska nära sanningen.. från ingen gas till 1/3gas är lågfartsmunstyckets uppgift (inte säker någon får gärna rätta mig)
Jag vet.
Vet inte om det behöver bytas på crossmoppar, men..
Min kompis har en NRG power. Den har liksom "ketchup-effekt" tror jag det heter.
Axxet kommer på lite högre varv. Han säger till mig att om han bytar till större lågfart´s. Så kommer axxet direkt, om du förstår vad jag menar
Huvudmunstycket är relativt stort och de kräver ganska mycke sug genom förgasaren för att de ska ge bensin. Så på lågvarven dras de mesta av bensinen genom lågfartaren, de har också stor betydelse vid mellanvarven som sagt, men de gäller mest fyrtakt då tvåtakt inte brukar ha något riktigt bottendrag...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
TobbaN skrev:Jag vet.
Min kompis har en NRG power. Den har liksom "ketchup-effekt" tror jag det heter.
Axxet kommer på lite högre varv. Han säger till mig att om han bytar till större lågfart´s. Så kommer axxet direkt, om du förstår vad jag menar
Va bra! Jag har också den såkallade "Ketchup-effekten" på min NRG, då blir det till att byta lågfarts munstycke då Tackar
Va bra! Jag har också den såkallade "Ketchup-effekten" på min NRG, då blir det till att byta lågfarts munstycke då Tackar
Ursäkta? Det blir inte mindre ketchupeffekt för att du byter lågfartsmunstycke.
Det beror ju helt på vart cylinder och rör arbetar.. Varvtal, givetvis.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.