Hjälp!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Hebo_Boy
Elmoped

Hjälp!!!

Inlägg av Hebo_Boy »

Hjälp jag har råkat dragit sönder en av skruvarna till främre broms oket på min Derbi Senda och nu vet jag inte hur jag ska göra för att få ut delen av skruven som sitter kvar och det roliga är att skruvae sitter fast med Loctite
Någon som har något tips om hur jag kan få ut den delan som är kvar??
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

visst går bulten rakt igenom fästet i gaffeln?

Får du inte loss bulten så får du ta en borr och borra bort den ;) Se till att borra precis i mitten av bulten, Borra först med en liten borr rakt igenom, eller till botten av hålet, och så tar du stegvis större borr till de i princip bara är gängorna kvar och då tar du en tång och rycker bort de son är kvar ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Hebo_Boy
Elmoped

Inlägg av Hebo_Boy »

bensinskalle skrev:visst går bulten rakt igenom fästet i gaffeln?

Får du inte loss bulten så får du ta en borr och borra bort den ;) Se till att borra precis i mitten av bulten, Borra först med en liten borr rakt igenom, eller till botten av hålet, och så tar du stegvis större borr till de i princip bara är gängorna kvar och då tar du en tång och rycker bort de son är kvar ;)

Ja det gör den.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Muttersprängare 8) nemen bensinkalles idé ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Hebo_Boy skrev:
bensinskalle skrev:visst går bulten rakt igenom fästet i gaffeln?

Ja det gör den.
'

Och men då är de ju bara att borra rakt igenom ;)

Du kan ju testa med en grispitt när du har borrat men dom funkar aldrig ^^ Dom går bara av om bulten sitter liiite hårt och då får man ett helvete att borra bort den...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst