Förgasare

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
nilsner_rieju
Elmoped

Förgasare

Inlägg av nilsner_rieju »

Hej! Jag har inga kunskaper alls av förgasare och det kanske ni förstår när jag ställer den här frågan. vart sitter det munstycke man ska byta om man trimmar(vet inte om det finns olika munstycken) tror det är här men vet ej riktigt. samt är det svårt att byta munstycke?
Det är en Rieju Drac RR 05.

Bild visste inte om den skulle ligga i munstycketråden men la den här för var inte helt säker :)
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

Om du tar och skruvar bort den svarta "koppen" på undersidan så kommer du se 3 skruvar. Den du ska byta är huvudmustycket och det är de stora i mitten. Det ända du behöver är en skruvmejsel så det är ganska lätt. Glöm inte att stänga av bensinkranen först :wink:
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Re: Förgasare

Inlägg av RiejuForce »

nilsner_Rieju skrev:Hej! Jag har inga kunskaper alls av förgasare och det kanske ni förstår när jag ställer den här frågan. vart sitter det munstycke man ska byta om man trimmar(vet inte om det finns olika munstycken) tror det är här men vet ej riktigt. samt är det svårt att byta munstycke?
Det är en Rieju Drac RR 05.

Bild visste inte om den skulle ligga i munstycketråden men la den här för var inte helt säker :)
nu sprack nånting...

ONT: mnstycket sitter i flotörskålen under förgsaren. skruva av flotörskålen sen så sitter munstycket i mitten.
nilsner_rieju
Elmoped

Som sagt kan ingenting om förgasare och vad är flotörskålen? bild vore bra om någon har :)
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Inlägg av Drac_01 »

Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

nilsner_Rieju skrev:Som sagt kan ingenting om förgasare och vad är flotörskålen? bild vore bra om någon har :)

Skålen UNDER förgasarn som sitter med 2,3 eller 4 bultar. kom ihåg UNDER förgasarn!
nilsner_rieju
Elmoped

Tack!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

finns en" allt om förgasare "guide ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst