larsson1337 skrev:Okej tack! belönas med en röst i blackrider, btw vet du vad Powerjetmunstycke är?
Tackartackar!
Powerjetmunstycke har man i powerjetförgasarna. Mer vet jag inte
Nån annan som vet kanske?
Okej :s har tydligen ett sånt i min förgasare. men annars så är länken http://twostroke.se/product.asp?product=16810 till förgasaren kolla där om ni ser nått annorlunda .. hittade inget separat powerjet munstycke.
Hittade lite info här:
Mikuni 30 mm Flatslideförgasare som är perfekt till racing och sportmotorer.
Förgasaren är dessutom utrustad med Powerjet.
Vilket betyder att man kan feta på med soppa hela vägen upp till max-vridmomentet.
Därefter övergår förgasaren att bara använda huvudmunstycket till att magra ut
behovet av bränsle.
Oerhört användbar förgasare som har obegränsade bestyckningsmöjligheter!
Powerjetmunstycke har man i powerjetförgasarna. Mer vet jag inte
Nån annan som vet kanske?
Okej :s har tydligen ett sånt i min förgasare. men annars så är länken http://twostroke.se/product.asp?product=16810 till förgasaren kolla där om ni ser nått annorlunda .. hittade inget separat powerjet munstycke.
Hittade lite info här:
Mikuni 30 mm Flatslideförgasare som är perfekt till racing och sportmotorer.
Förgasaren är dessutom utrustad med Powerjet.
Vilket betyder att man kan feta på med soppa hela vägen upp till max-vridmomentet.
Därefter övergår förgasaren att bara använda huvudmunstycket till att magra ut
behovet av bränsle.
Oerhört användbar förgasare som har obegränsade bestyckningsmöjligheter!
Okej förstod det så att jag kan trycka på ett riktigt stort munstycke för max vridmoment har jag förstått rätt? rätta mig om jag har fel, hehe tack igen Derbi_Senda
Bild tagen från vrm.se
Tabellens x-axel står för varvtal
Powerjetmunstycket ger bensin i det området som finns i tabellen
Tänk dig att man tar bort den, då blir de ganska lite bensin där och de ä därför man har powerjet på lite värre förgasare, ännu bättre - accpump - fast de ä bara till fyrtakt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
larsson1337 skrev:Okej förstod det så att jag kan trycka på ett riktigt stort munstycke för max vridmoment har jag förstått rätt? rätta mig om jag har fel, hehe tack igen Derbi_Senda
Ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte xD
Bild tagen från vrm.se
Tabellens x-axel står för varvtal
Powerjetmunstycket ger bensin i det området som finns i tabellen
Tänk dig att man tar bort den, då blir de ganska lite bensin där och de ä därför man har powerjet på lite värre förgasare, ännu bättre - accpump - fast de ä bara till fyrtakt
larsson1337 skrev:Okej förstod det så att jag kan trycka på ett riktigt stort munstycke för max vridmoment har jag förstått rätt? rätta mig om jag har fel, hehe tack igen Derbi_Senda
Nae inte riktigt, powerjetmunstycket ger bensin i ett område där det sedan tidigare har varit dåligt med bensin
Grundbestyckningen är densamma, ja vet inte om man behöver ställa powerjet munstycket på dendär förgasaren men du lär märka
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
burnout skrev:Jag har en Yamaha dt50r -00.
funderar på att köpa en ostrypt CDI till den.
har en trimmkrök på den redan. hur många storlekar borde jag byta upp?
tack på förhand:)
kanske 2-3 strl (gissar) för att när den varvar mer så behöver du ju högre munstycke så den går bättre på högre varv ;D
Vilken storlek är det på original på Derbi x-race -06?
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit skorstenen och drevat om till 53 bak?
soce skrev:Vilken storlek är det på original på Derbi x-race -06?
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit skorstenen och drevat om till 53 bak?
Orginal är det väll runt 64-66, annars är det bara att skruva loss flottörsskålen och kolla.
När du tagit bort luftpluggen så ska du byta till 2-4 storlekar större, bara att prova tills den går bra. Dock vet jag tyvärr inte hur många storlekar större du ska ha med 53 drev.
soce skrev:Vilken storlek är det på original på Derbi x-race -06?
Jag undrar också vilket munstycke jag ska ha när jag har dragit skorstenen och drevat om till 53 bak?
Originalstorleken borde ligga mellan 62-72 iaf.
Byt bara upp dig mellan 4-10 storlekar, du får prova dig fram.
Och för att man bytt bakdrev behöver man inte byta munstycke
jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär . det satt en 75'a i. tack på förhand
xorxiz skrev:jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär . det satt en 75'a i. tack på förhand
xorxiz skrev:jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär . det satt en 75'a i. tack på förhand
börja på 100 och gå neråt
neeej förfan , nu snackar du Rieju
På Derbi så brukar ca 75-80, kanske upp till 85, vara lagom urpluggat och med sportfilter
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
xorxiz skrev:jag har en Derbi Senda r x-treme 02 ej eu och jag har dratt pluggen och tnt sportluft filter och nu ska jag byta munstycke och undra vilken storlek jag ska ha ungefär . det satt en 75'a i. tack på förhand
börja på 100 och gå neråt
neeej förfan , nu snackar du Rieju
På Derbi så brukar ca 75-80, kanske upp till 85, vara lagom urpluggat och med sportfilter
haha..jaa nu snackade jag Rieju visst
men han sa ju att 75 satt i ?
då kand e inte vara orginal^^
På Derbi så brukar ca 75-80, kanske upp till 85, vara lagom urpluggat och med sportfilter
haha..jaa nu snackade jag Rieju visst
men han sa ju att 75 satt i ?
då kand e inte vara orginal^^
nej de lär de inte vara, de ska vara 62-64 org i hans 02:a 75 kan räcka till men de är bäst att testa att gå upp i storlek, går motorn bra med större munstycke så är de bättre att köra på de
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jag har en aprilia sx50 och undrar vad orginal munstycket är?
Och vilken storlek borde jag ha när jag har satt på ett gannelli och sånt....?
Tack för svar:D
De beror på vad de ä för årsmodell...
Dom nya SX har ju derbisnurra och de sitter 17,5 förgasare på dom... Originalmunstycket i 17,5 är 72 på Derbi... Och borde va de på din också, men de ä bara att du kollar efter själv
kör med runt 85 när du har trimmrör
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04
17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak
och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet
ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04
17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak
och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet
ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
tror nog det är för stort munstycke men om jag köper tk dos salidos Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6) och str8 elix luftfilter tror ni att det räker om jag köper 98-120 munstyckesats till orgförgasare
lazlo skrev:jag undrar vilket munstycke jag ska ha i min Rieju RR sport 04
17,5 förgasare 120 munstycke
metrakit effektrör
och ett Hebo membran
drevning 11 fram och 48 bak
och mitt problem är att den dricker bensin som själva f*n typ 3-5dl på 2,5 mil är det drevning som är för låg för den axxar som f*n eller tycker ni det är för stort munstycke 120 tycker jag är lite väl stort för det lilla trimmet
ska byta drevet nån dag till 13-14 och se hur det blir och även pröva 112 och 115
tror nog det är för stort munstycke men om jag köper tk dos salidos Metrakit - Cylinderkit (Handmade) 70 cc (AM6) och str8 elix luftfilter tror ni att det räker om jag köper 98-120 munstyckesats till orgförgasare