Hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
mxjonte
Elmoped
Kontakt:

Hjälp!

Inlägg av mxjonte »

Tjenare, har ett problem som jag vet att jag inte är ensam om! Efter att jag dragit variatorringen på min cpi popcorn så märktes det ingen skillnad alls! Moppen växlar alltså inte ut mer än vad den gjorde innan, vad kan jag göra åt problemet?

Snälla hjälp någon! Har leovince zx på o moppen varvar som SATAN efter 60 km/h

Jag vet att jag inte ska fråga här men jag får inget svar, ber om ursäkt!
Honda CRF 250 med Akrapovic helsystem - de e grejer de!
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

Jag skrev ju att du skulle prova med lättare vikter :wink:
Team SMC HjälmeN
Användarens profilbild
mxjonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av mxjonte »

gjorde du?? :o jaha, men då varvar den ju ännu mer! eller? :?
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

du måste ha ett par vikter som gör så att du får ett högtvridmoment vid starten och som inte varvar sönder din motor sen.

Men efter som att den varvar sönder nu så måste du prova dig fram med båda lättare och tyngre. Sen kanske det är fel rör du andvänder ? :p Jag kan inte så mkt om rör men det kanske inte lirar tsm, röret och cylindern ? :roll: :wink:
Team SMC HjälmeN
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Precis, du måste byta vikter till antingen lättare eller tyngre så att den drar iväg från början och inte tappar kraft medans du kör upp mot maxhastigheten.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ja du kan ju försäkra dig om att variatorn inte slirar om den nu varvar som fan ;)

Men varvar motorn upp direkt eller är den seg i starten o jobbar upp farten ?

Varvar den direkt så kan du testa lite tyngre vikter för o se om de kanske "greppar" bättre.... Är motorn slö i början så får du testa lättare...

Jag kanske är ute o cyklar men hårdare kopplingsfjädrar kan väl ge mer toppfart?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

bensinskalle skrev:Ja du kan ju försäkra dig om att variatorn inte slirar om den nu varvar som fan ;)

Men varvar motorn upp direkt eller är den seg i starten o jobbar upp farten ?

Varvar den direkt så kan du testa lite tyngre vikter för o se om de kanske "greppar" bättre.... Är motorn slö i början så får du testa lättare...

Jag kanske är ute o cyklar men hårdare kopplingsfjädrar kan väl ge mer toppfart?
Kan stämma att dom ger mer toppfart. Men har inte dom bara verkan i starten ? :roll: Eller :P För jag vet att man ska byta dom om man vill ha rappare start när man vrider fullgas :wink:
Team SMC HjälmeN
Användarens profilbild
mxjonte
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av mxjonte »

Okej, tack för alla svar :) . Det enda konstiga är att jag bytt både vikter o kopplingsfjädrar som följde med röret :? ! Moppen axar jätte fint, varvar lagom o accar bra som fan i starten, sedan när man kommer upp i 50 så börjar den varva mer och mer (precis som en scooter gör när man inte dragit v-ringen) trots att jag har dragit v-ringen!

Med andra ord så märktes det ingen skillnad efter att jag dragit v-ringen, andra moppar gör ju upp mot 80 90 med dragen v-ring och leovince zx!

Mycket konstigt! :cry:
Låst