kallepalle skrev:det är det bästa röret till orginalcylindern. tätt efter ligger metrakit sp och gianelli enduro 2t
Bäst är fel att säga, det är riktigt bra och ligger bland topp 3. Gianelli är helt utmärkt till originalcylinder också, de rören går rätt jämnt på originalcylinder när bägge är riktigt inställda och det vet jag av egen erfarenhet. Polini forrace 2 är också riktigt vasst och ligger jämnt med gianelli och mhr röret. Eftersom varje motor är unik är det väldigt svårt att säga vilket som är bäst rakt av. Jag har personligen vunnit flera race när jag bara körde med mitt polinirör mot mopeder med både gianelli och mhr replica. Det är mest en smaksak mellan de rören till originalcylinder, vilket du än väljer kommer du inte bli besviken =)
Ett tips är att välja polini eller malossit om du har planer på att byta upp dig i cylinder sedan
Ja det ska väll gå.. ungefär samma moppe så aa.. eftersom det är underliggande med, så borde det ganska garanterat gå men du kanske måste anpassa system lite det behövde jag när jag köpte ett underliggande till min moppe once upon a time xD.
zenda02 skrev:kan det vara möjligt att pluggen sitter i ljuddämparen? för på mitt original rör till Senda 02 hittar jag inget plugg-liknande i själva kröken, endast någonting som verkar se ut som en plugg i ljuddämparen O.o
Rätta mig om ja har fel men du har väl sugrörskrök på din -02:a?
Men iaf, de du ser i ljuddämparen är en skiljevägg... Ljuddämparen är en sk kammardämpare. Den förminskar oljeutsläpp osv och förlänger livet på ljuddämparen. Den ger ingen effektminskning!
Sen så sitter de en katalysator mitt inne i själva kröken
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
zenda02 skrev:kan det vara möjligt att pluggen sitter i ljuddämparen? för på mitt original rör till Senda 02 hittar jag inget plugg-liknande i själva kröken, endast någonting som verkar se ut som en plugg i ljuddämparen O.o
Rätta mig om ja har fel men du har väl sugrörskrök på din -02:a?
Men iaf, de du ser i ljuddämparen är en skiljevägg... Ljuddämparen är en sk kammardämpare. Den förminskar oljeutsläpp osv och förlänger livet på ljuddämparen. Den ger ingen effektminskning!
Sen så sitter de en katalysator mitt inne i själva kröken
Jo jag antar det, vet inte riktigt vad sugrörskrök är men det måste vara det jag har, eftersom att det är ett originalrör
Jaha, okej, förstår. 2 frågor: Vad är ''katalysator'' för någonting, och om jag förstått det rätt så är den oåtkomlig?
zenda02 skrev:Jo jag antar det, vet inte riktigt vad sugrörskrök är men det måste vara det jag har, eftersom att det är ett originalrör
Jaha, okej, förstår. 2 frågor: Vad är ''katalysator'' för någonting, och om jag förstått det rätt så är den oåtkomlig?
Katalysatorn sitter inne i röret på en Derbi och renar avgaserna för att klara vissa miljökrav. För att ta bort den måste man kapa upp röret och sen svetsa igen det
Är det värt att offra några hundralappar till menar jag?
-TobbaN
RK replican är ganska likt thrower men underliggande. Drar ca 500rpm högre än thrower.
Angående tk så välj high quality om du ska ta något tk, låter mindre, håller högre kvalité och ger aningen högre effekt. Inte speciellt märkbart på originalcylinder men byter du så kommer du märka
Är det värt att offra några hundralappar till menar jag?
-TobbaN
RK replican är ganska likt thrower men underliggande. Drar ca 500rpm högre än thrower.
Angående tk så välj high quality om du ska ta något tk, låter mindre, håller högre kvalité och ger aningen högre effekt. Inte speciellt märkbart på originalcylinder men byter du så kommer du märka
Okej. har KANSKE planer på att byta till 50/70cc Sport.
Stor skillnad? Eller måste man ha värre cylinder?
Funderar på om jag ska köpa ett tk dos salidos till min Rieju drac 04.
vad är för och nackdelarna med röret? och kommer det attt gå bättre än orginalröret ?
Vanwieringen skrev:Funderar på om jag ska köpa ett tk dos salidos till min Rieju drac 04.
vad är för och nackdelarna med röret? och kommer det attt gå bättre än orginalröret ?
Nackdelar = sämre effekt än vanliga underliggande tk, låter helt förstört, ser stört ut när det bara ryker ur en dämp.
Den kommer gå lite bättre än med originalröret men jag skulle rekomendera något annat
Undrar också om den här "strypningen" som gör trimmet godkänt, tar man väldigt enkelt bort den där pluggen och kan man sätta dit den igen?
Skicka gärna en bild på strypningen om du har
alla dina frågor finns besvarade på länken
Det är högvarvigt (7000-12500 rpm)
strypingen gör gör så röret är CE-märkt = godkänt
men du måste besiktiga om moppen när du satt på röret.
Pluggen går att sätta tillbaka om du drar loss den så den är hel och så ^^
Okej.
Vilket rör lämpar sig bäst för en RRX med 50cc?
Skriv helst upp 4-5 stycken som är bra. så jag kan välja mellan lite.
Obs: Högvarviga ska dom vara.
Skriv dom i ordning med bäst först & sämst sist
Hade vart snällt om nån kunde de ^^
TobbaN skrev:Okej.
TobbaN skrev:
Okej.
Undrar också om den här "strypningen" som gör trimmet godkänt, tar man väldigt enkelt bort den där pluggen och kan man sätta dit den igen?
Skicka gärna en bild på strypningen om du har
alla dina frågor finns besvarade på länken
Det är högvarvigt (7000-12500 rpm)
strypingen gör gör så röret är CE-märkt = godkänt
men du måste besiktiga om moppen när du satt på röret.
Pluggen går att sätta tillbaka om du drar loss den så den är hel och så ^^
Ah okej tack Frågan var typ om 7 - 12500 är hög eller låg varvigt
Vet inte vad jag är ute efter hög eller låg, men vad är bäst till dt:n tror du? tror att den varvar 10.000 får den på freda
Ska också tilllägga att det är original 50cylinder.
Senast redigerad av swemil93 den 15 april 2009, 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Skillnaden på fjortisar och horor är att horor tar betalt.
Vet någon ifall http://www.twostroke.se/product.asp?product=11029
är låg eller högvarigt (det e säkert någon som har frågat det innan men eftersom jag inte orkar gå igenom alla sidorna i denna tråden och man kan inte heller söka i trådar så gör jag detta ;p)
har tänkt att köpa detta rör till min Derbi Senda Drd 03:a
pingpoong skrev:Vet någon ifall http://www.twostroke.se/product.asp?product=11029
är låg eller högvarigt (det e säkert någon som har frågat det innan men eftersom jag inte orkar gå igenom alla sidorna i denna tråden och man kan inte heller söka i trådar så gör jag detta ;p)
Ganska mellan-högvarvigt, karaktären påminner om gianelli röret Riktigt fint rör för övrigt
pingpoong skrev:Vet någon ifall http://www.twostroke.se/product.asp?product=11029
där har du rör du!
En kompis till mig hade ett sånt till sin Senda och jävlar va de gick!
Nu måste jag bestämma mig snart.vill ha ett underliggande, men är det lätt och slå i den i något. kanske vill ha ett sånt också http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819.
blir detta rör bar till min Rieju. ?