Från och med 07 finns det vissa med dellortos, inte alla dockkallepalle skrev:varför dellorto ? du har ducati
finns 2 st olika på twostroke.se
åfanchifen skrev:Från och med 07 finns det vissa med dellortos, inte alla dockkallepalle skrev:varför dellorto ? du har ducati
finns 2 st olika på twostroke.seKolla upp det innan
de ä gränsfall, med ENBART trimmrör så kan ca 75 räcka men ja skulle börja med ett ca 80... 85 om du har sportfilter och/ eller ostrypt cdispf2 skrev:har urpluggat och bytt upp mig 10 storlekar , har 73 nu ,, ifall jag slänger på ett rör måste jag byta igen isf vilkeT?
Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....Granet skrev:Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?
bensinskalle skrev:Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....Granet skrev:Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?
Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta
Ja de ska dom göraGranet skrev:bensinskalle skrev:Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....Granet skrev:Tjena jag undrar hur man tar bort olje pumpen på Derbi drd 02? är det svårt?
Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta
Okej det låter bra men jag har en till fråga..passar kåper från en extreme 06-07 till en drd 02? (främst kylar vingarna)
bensinskalle skrev:Ja de ska dom göraGranet skrev:bensinskalle skrev: Har inte gjort de själv men de ska inte vara så svårt, de är bara att skruva bort den somsagt.....
Sen får du tillverka en plåt som täcker de hål som blir där oljepumpen ska sitta
Okej det låter bra men jag har en till fråga..passar kåper från en extreme 06-07 till en drd 02? (främst kylar vingarna)De är exakt samma ram som x-treme, och x-treme har samma ram som x-race och x-race har likadana kåpor som drd:n
Eftersom du säger att om du gasar med ettan i när du håller inne kopplingen så låter det som om kopplingen inte tar förrän långt in. Då menar jag att den inte tar förrän man dragit in kopplingshandtaget halvvägs mot styret typ.Juggen skrev:Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.
När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.
Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?
Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
förmodligen så är din kopplingsvajer för slapp, och då kopplar inte kopplingen ur ordentligt och då drar den när du lägger i växeln och motorn belastas och den dörJuggen skrev:Tjena, har en Derbi DRD -03 som strular lite.
När jag står i ettan med kopplingen i och inte gasar lägger den av, men den lägger inte av i neutral. Sedan om jag gasar i ettan med kopplingen i så börjar den rulla sakta. Sen kan jag inte häller lägga in neutral växel från ettan.
Och ibland när jag ligger i 6:an och ska växla ner så händer inget, den bara rör på sig, men inget händer.
Jag har kollat med mina kompisar som också har sendor, men de har ingen aning.
Så min fråga är vad för jäkla fel kan det vara?
Och om ni undrar så har jag kollat växeloljan enligt manualen.
Derbi_senda93 skrev:Hej!
Jo det är så att mina blinkers inte blinkar men lyser när jag kopplar dom till batteriet så jag trodde det var blinkersrelät som var sönder så jag gick till Derbi's ÅF med vad jag trodde var det gamla blinkersrelät och frågade om de sålde originalrelän. Så jag visade upp det jag hade med mig och han sa att detta inte var nåt blinkersrelä, han sa också att han trodde att blinkersrelät satt tillsammans inne i voltregulatorn
Stämmer detta?
Här är några bilder på vad jag trodde var blinkersrelät:
Och om detta nu inte är blinkersrelät, vafan är det då? xD
Tacksam för snabba svar!
Har också en fråga till angående tändstift.
Jag köpte nytt tändstift idag och då är det ju vitt eftersom det är oanvänt men ungefär hur länge tar det tills den får den färgen som var på det gamla tändstiftet?
Jag körde en stund med det nya och skruvade sen bort den från cylindern och såg då att den inte hade ändrat färg, alltså fortfarande var vit![]()
Så , nån som vet?
svetsa om ramen eller göra en ny länk till länkagesystemetGranet skrev:Hur höjer man en Derbi Senda Drd 02?????....om det går?
/Granet la in det två gånger för jag inte fick något svar;P
Shit ja kunde borrningen förut men har glömt... Men gå in på typ duells.se (tror ja sidan heter) och kolla, dom brukar skriva dimensioner på produkterna...black_kissi skrev:kolv dimensioner för extreme 2006? Tacksam för svar.
Ja de ska den görajock3 skrev:Då har jag en fråga här om Derbi sendan då
Tror ni min original vev pallar denna setupen? (Klyvde motorn för ca 200-300mil sen)
Airsal 73cc (portat till midrace, det är vad förra ägaren sa)
Hebo escape buffanda
21mm stage6 pwk
12/53 drevning
Tror ni veven pallar?
Antar att du menar växellådsoljanxorxiz skrev:har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra påerik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?
http://twostroke.se/product.asp?product=16844
och funkar den till vardags bruk?
bensinskalle skrev:Antar att du menar växellådsoljanxorxiz skrev:har en Derbi Senda r xtreme 02 och har fått vatten från kylaren i motrotoljan. jag vet inte om de e en packning som är sönder men de kommer ingen vit rök från avgasröret så jag vet inte någon som vet vad det är? jag har hört me från andra som säger att det e vattenpumpen"Motoroljan" är den man blandar med soppan/ häller i en separat oljetank
Ja har de kommit kylarvatten i oljan så är de en packning eller packbox som har gått i eller vid vattenpumpen =/
kollade vattenpumpen och den snurra så jag tror den funkar men packningen var kanterna på packnignen sönder (ytterkanterna som är blåa) undrar om de gör nått om bara kanterna är sönder?
och hur kollar man om packboxen-arna? är sönder?
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra påerik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?
http://twostroke.se/product.asp?product=16844
och funkar den till vardags bruk?
Ja skulle sätta på max en 70 cc me dom grejerna du har nu, som en mk handmade lr en airsal...
De ä gränsfall. Ja skulle säga att förgasaren inte räcker till. Ja skulle säga 21 mm minst för att cylindern ska andas rätt. Minns ja rätt så ska den där cylindern i princip vara i midraceklass och de ä tveksamt att vevpartiet kommer gilla de... Avgassystemet du har är även de långt ifrån optimalt men de går iaf att köra påerik_94 skrev:hej, har en gilera smt 08 med 17,5mm förgasare(original)
har även mk thrower och ostrypt cdi.
jag undrar kan man köra den här på den förgasarn och original veven?
http://twostroke.se/product.asp?product=16844
och funkar den till vardags bruk?