ang. urpluggad Derbi!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
fjegge
Farsans gamla zündapp

Inlägg av fjegge »

okej...
men cp med drd att den bara gör 65 typ
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

fjegge skrev:okej...
men cp med drd att den bara gör 65 typ
mm, ja drd har ju plugg till skillnad från x-treme iaf om de va de du tänkte på :S
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
fjegge
Farsans gamla zündapp

Inlägg av fjegge »

aa så var det :)
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

Men fredrik vi kan ju mäta upp nån dag under lovet o se hur snabbt den går ;D
Tjocken
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Tjocken »

först lita inte på din hastighetsmätare den stämmer INTE.

andra köp dig ett effekt rör om du inte är nöjd med effekten av avstrypt.

tredje allt handlar inte om varven för att nå den och den effekten.

det som skulle göra dig gott så du förstår lite om 2-takt som din moped
är. Googla på Graham Bell och försök leta upp hans Bok om 2-takt

eller så finns den säkert på ditt lokala biblotek.
Robin Palmén I Saknad
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

fjegge skrev:jag vetefan vad det e för plugg på min :?
Henry pluggade ur den

Du har ett Gilera rör på din Derbi! :wink:
Användarens profilbild
m4rt1n
Elmoped

Inlägg av m4rt1n »

tjo! ;D lite små rolig diskussion det här !! jag kan ju iaf säga vad min går i ungefär ! Jag har en Derbi Senda r1-02 som är en grovkrök/urpluggad (saksamma :P) med 12/48 drevning 76 munstycke och hebofilter !! Den gör ca 75-80 på planväh men har varit uppe i 95 i en jävla nedförsbacke med en passagerare :P så tror nog jag har ostrypt CDI ;D men vet i fan ^^.... Ser förresten verkligen fram emot dne där guiden ;)
//MVH martin!
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fredde92 »

m4rt1n skrev:tjo! ;D lite små rolig diskussion det här !! jag kan ju iaf säga vad min går i ungefär ! Jag har en Derbi Senda r1-02 som är en grovkrök/urpluggad (saksamma :P) med 12/48 drevning 76 munstycke och hebofilter !! Den gör ca 75-80 på planväh men har varit uppe i 95 i en jävla nedförsbacke med en passagerare :P så tror nog jag har ostrypt CDI ;D men vet i fan ^^.... Ser förresten verkligen fram emot dne där guiden ;)
//MVH martin!
okejokej, det låter ju bra :P då borde ju fan min med gå så bra :/ den ska ändå in på service nu snart så får väl be dom ta en titt på förgasaren och se om den är korrekt inställd :/
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Fredde92 skrev:
m4rt1n skrev:tjo! ;D lite små rolig diskussion det här !! jag kan ju iaf säga vad min går i ungefär ! Jag har en Derbi Senda r1-02 som är en grovkrök/urpluggad (saksamma :P) med 12/48 drevning 76 munstycke och hebofilter !! Den gör ca 75-80 på planväh men har varit uppe i 95 i en jävla nedförsbacke med en passagerare :P så tror nog jag har ostrypt CDI ;D men vet i fan ^^.... Ser förresten verkligen fram emot dne där guiden ;)
//MVH martin!
okejokej, det låter ju bra :P då borde ju fan min med gå så bra :/ den ska ändå in på service nu snart så får väl be dom ta en titt på förgasaren och se om den är korrekt inställd :/
men lilla fredde, han har inte blindtarm som du xD inte egr heller för den delen xD. Han har väl tyngre drevning också ^^

Förresten när ja ändå nämnde egr:en. Om du inte har garanti på moppen så kan du plugga egr:en, försök öppna upp luftburken lite mer och sätt i lite större munstycke så kommer den gå bättre ;) .
Live slow - Die whenever
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

bensinskalle skrev:
Fredde92 skrev:
//MVH martin!
men lilla fredde, han har inte blindtarm som du xD inte egr heller för den delen xD. Han har väl tyngre drevning också ^^

Förresten när ja ändå nämnde egr:en. Om du inte har garanti på moppen så kan du plugga egr:en, försök öppna upp luftburken lite mer och sätt i lite större munstycke så kommer den gå bättre ;) .
Fredde har ingen blindtarm :P han har satt dit en Grovkrök.. hade sugrörskrök innan.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Banken92 skrev:
bensinskalle skrev:
Fredde92 skrev: okejokej, det låter ju bra :P då borde ju fan min med gå så bra :/ den ska ändå in på service nu snart så får väl be dom ta en titt på förgasaren och se om den är korrekt inställd :/

Fredde har ingen blindtarm :P han har satt dit en Grovkrök.. hade sugrörskrök innan.
wtf xD, va har han för Senda dåe :O .
Live slow - Die whenever
fjegge
Farsans gamla zündapp

Inlägg av fjegge »

han ahde väl en 03 drd
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

fjegge skrev:han ahde väl en 03 drd
Ja, det är sugrörskrök på Derbi Senda DRD 03 modellerna!! :P