ser den här kolven och cylindern bra uut?Det gäller nämligen att min piaggio typhoon -03 går inte igång har bytt tändstift,rengjort förgasare!Tips på vad det kan vara?kanske inte bästa bilderna
Frågan är alltså:Är det tack vare detta den inte går igång?
Senast redigerad av fuck_rooster den 10 april 2009, 19:44, redigerad totalt 1 gånger.
KOLVEN slut man kan köra med an men det är inte bra!!!!
CYLINDERN skicka in den på honing så kanske den är bra men den där fläcken vet jag inget om men det borda gå om du byter kolv kolvringar och honing av cylinder!!!!
TobbaN skrev:Jag vet absolut inget om cylindrar..
Men ska inte kolvringarna sitta ihop? (bild 3)
NEJ DOM SKA INTE SITTA IHOP då är dom ju fasstbrända dom ska vara sådär!!!
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
fuck_rooster skrev:okej men när den slutade fungera så stannade den bara och så ger den konstiga smällar i avlopet vad kan det bero på?
kanske topplocks packning.. men jag ska inte säga för mkt nu.. låter någon som kan de bättre svara på det men har du kollat tändstift också så det inte är tändstiftet?
1 köp ny kolv+kolvringar
2 hona cylindern
3 köp ny cylinderfotspackning och topplockspackning
4 om den inte går bra då så är det ju inte cylindern så då vet du ju det
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
den får gnista och bensin! men hur är det med komprissionen?Men igår när jag hade bort avloppet gick den igång men den gick på höga varv och sen efter 3-4 sekunder dog den???
Den gick ju igång när jag hade haft bort avloppet och när jag lade dit de funkade den ju inte alls så kan det vara avloppet de som är igensotat och orsakat att kolven nypt??
du har aldrig gjort nåt med förgasaren och kör utan filter? den får ju helt för mycket luft då! fixa insuget och skaffa ett filter och sen är det bara tt börja mixtra med förgasaren
köp ny kolv för den har nypit. cylindern såg halvskum ut, känn med nageln efter gropar. känner du ingen grop så kör bara annar lämna inn på honing om det inte är allt för djupt.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Jag hade också det problemet (på min piaggio). Jag lämnade in den och han sa att kolven var på väg att skära, så han bytte den och honade cylindern och nu går moppen som en schweizisk klocka.
jag är hemskt tacksam för alla svar !!har inte hunnit föra cylinder på honing och köpa ny kolv men jag laddar upp en video när jag försöker starta den utan avlopp!!Den går igång men sen dör den!?? har sotat ut avloppet tror att det var de som orsakade att den nöp!!