Minimoto startar ej!!!

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
kappe
Elmoped

Minimoto startar ej!!!

Inlägg av kappe »

Jag har ett problem med min brors minimoto. Den vill inte starta :cry: Har kollat hela motorn och använt startgas men den startar inte.
Den har inget bensin filter men det bör ju gå igång endå. Den typ tänder en gång men den vill inte gå igång och det kommer gnista och bensin så vad kan va felet? Den har även varit på en verkstad men dom kunde heller inte få i gång den.

Tack på förhand :wink:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

om den smäller en gång så är det på startgasen. sen får den för mycket, för lité eller ingen bensin alls.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

Okej men när jag inte tar start gas så gör den det retså ofta endå. Jag skulle tro det e något med tändningen som att det e fel instäld. Också har den en liten sprika på fläkten vid täningen kanske beror på det.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

alltså jag tror ju den får för lite bensin. för om du kickar ett tag så samlas det lite extra bensin varje gång och tillslut blir det nog mkt för att smälla 1 gång
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

ja kanske men det e nog ett större problem för jag kollade tändstiftet var blött men den kan ju också få för mycket bensin. Och den var på en värkstad och där fick dom aldrig igång den. Vad gör man för att den ska få mindre bränsle då?
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

Använd inte så mycket choke. Ta gärna och rengör luftfiler/förgasare så kommer den nog bli mer lättstartad.
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

okej ska testa :wink:
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

Jag får fortfarande inte igång den. Kan det vara blandningen i bensinen. För vi bara blandade ihop något som vi har till mopparna. Vad för bensin och vilken blandning ska man ha?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Kolla membranen så att dom inte är böjda
Årets Styrelsemedlem 2013
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

okej men nu blödrar den till ibland men startar inte riktigt endå men det kommer ut bensin ur avgasröret. Det var nog ett stop i munstycket som jag rensade. Men hur fixar jag med att minska bensinen?
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

Nu har jag änkligen fått igång den :D men den dör efter en stund på tumgången och dör när man gasar vad ska jag göra? :?
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

munstycket brukar bli igensatt...kolla förgasaren nogrant även om den får bensin!
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
kappe
Elmoped

Inlägg av kappe »

okej jag ska ta av hela förgasaren och kolla
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

Jag hade liknande problem med min innan och när den väl startade så dog den direkt. jag sprutade massa startgas, byttade bensinfilter och ställde om tomgången lite och sen gick den ganska bra. måste säga att jag höll på att försöka få igång den i ca 3h innan de gick.
Skriv svar